گوناگون

ولایتی: ایران مقتدرترین کشور اسلامی است

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: ایران مقتدرترین و مستقل ترین کشور در جهان سوم و در بین کشورهای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» امروز سه شنبه در همایش امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید قدرت نخست منطقه است و نمی توان هیچ کشوری در بین کشورهای جهان سوم و کشورهای اسلامی را پیدا کرد که استقلال و اقتدار ایران را داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اقتدار و استقلال و نفوذناپذیری از قدرت های استعماری به برکت بیداری اسلامی که پرچمدارش حضرت امام (ره) بود، محقق شده است.

ولایتی گفت: شاید برخی کشورها به لحاظ نظامی قدرت بالایی داشته باشند اما استقلال رای ندارند و نمی توانند بر اساس آرای مردم خود تصمیم بگیرند، حتی برخی کشورهای اروپای غربی – که زمانی عضو پیمان ورشو و اکنون عضو ناتو هستند -نیز بدون اجازه سران پیمان ناتو و اتحادیه اروپا امکان هیچ حرکت مستقل سیاسی ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه اگر ایستادگی ایران در مساله هسته ای نبود، اکنون شاهد ایران هسته ای نبودیم، افزود: هیچ کشور اسلامی را نمی توان یافت که روی پای خود ایستاده باشد و این چنین در حوزه های مختلف فناوری پیش رفته باشد.

وی یادآور شد: ایستادگی امام(ره) در مقابل زیاده خواهی استعمارگران باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه های هسته ای، موشکی و سلول های بنیادین حرف اول را در منطقه بزند.

ولایتی با بیان اینکه طی 200 سال گذشته هرگز جهان اسلام از نهضت بیداری اسلامی دور نمانده است، گفت: امام راحل (ره) در دعوت از مردم به اسلام و بیداری اسلامی جامعیتی داشت که سایرین نداشتند.

رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام (ره) کار خود را علیه رژیم پهلوی از سال 1340 و با مخالفت با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی شروع کرد و با ایستادگی خود اجازه نداد این لایحه تصویب شود.

ولایتی با اشاره به اینکه امام خمینی همواره تلاش داشت به مسلمانان جهان نشان دهد باید با استعمارگران مقابله کنند، تصریح کرد: امام (ره) معتقد بود استعمارگری بیگانگان ابتدا با تسلط فکری آنها بر کشورهای اسلامی آغاز می شود. به همین دلیل، در ایران، حاکمیت اسلامی را از اساس و پایه بنیان گذاشت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: به دلیل اینکه امام راحل از روز اول، بنیان کشور را بر اساس ولایت فقیه و حاکمیت اسلامی گذاشت، امروز فشارها و تحریم های اقتصادی باعث نشده است تا از عزم ملت ما کاسته شود و حتی شاهدیم امروز کشورمان در عرصه های هسته ای، موشکی و سلول های بنیادین در منطقه حرف اول را می زند.

ولایتی گفت: دغدغه اصلی امام، اتحاد امت اسلامی و دعوت آنها به پرهیز از تفرقه بود. امام تلاش داشتند تا به همه مسلمانان بگویند هیچگاه به حسن نیت استعمارگران اعتماد نداشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: امام (ره) همواره دغدغه سرنوشت مسلمان ها را داشت و رمز نفوذ کلام او ایمان و اخلاص بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا