گوناگون

پرداخت ها به اعضای شوراهای حل اختلاف واقعا اندک و شرم آور است

81217482 5789108

حجه الاسلام احمدی میانجی در حاشیه همایش منادیان صلح در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه تلاشمان این است که پراخت های مناسبی به این عزیزان داشته باشیم و حداقل حقوق کارگری را برای انان تامین نمایین و امید است با همراهی دولت و همکاری قوه قضاییه به این هدف تایل شویم.

رئیس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه افزود: قانون در باره این افراد تاکید کرده که از پاداش مناسب برخوردار باشند اما آیا پرداخت 200 یا 300 هزار تومان برای این همه کار و این همه صلح و سازش و این همه پرونده مختومه پاداش مناسب است .

وی یادآور شد: مشکل بیمه اعضای شورای حل اختلاف تا حدود زیادی حل شده و امروز برای رفع مشکل کامل در حال رایزنی هستیم اما در این میان باید مبالغی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام احمدی میانجی افزود: در حال حاضر 15 هزار نیروی جوان با مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد در این مجموعه فعال هستند که باید برای آنها فکری درست انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شوراهای حل اختلاف رسیدگی به پرونده های کوچک نیست، گفت: زمانیکه پرونده های قتل را به این شورا واگذار می کنند بنابراین نباید گفت که پرونده ها کوچک است به خصوص اینکه این پرونده ها نیز باید در اولویت اول به صلح و سازش ختم شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور تصریح کرد: شوراها کارهای بزرگی را انجام می دهند که نتیجه آن نیز تقدیر رئیس جمهور از این مجموعه است.

حجت الاسلام احمدی میانجی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف در سال 89 حدود چهار میلیون و 200 هزار پرونده را مخدومه کردند و از 180 اعتراضی که به آرای این شورا شده بود تنها 25 هزار رای تجدید شد که نشان از فعالیت موثر و منصفانه شوراها دارد.

وی با بیان اینکه در همان سال نیز هفت هزار زندانی مباحث مالی آزاد شدند گفت : در سال 90 نیز سه میلیون و 950 هزار پرونده و در سال 91 نیز سه میلیون و 940 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مختومه شد که در سال 91 نیز 13 هزار زندانی مالی آزاد شدند.ک/3

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا