گوناگون

پرواز شرکت آسمان در مسیر تهران – زاهدان

81189238 5739797

شماری از مسافران این دو پرواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند: این تاخیر طولانی از سوی شرکت آسمان بدون اطلاع رسانی کافی و ارائه خدمات مناسب انجام گرفت که مشکلاتی را بویژه برای مسافران کهنسال، بیمار و نوزاد ایجاد کرد.

شرکت آسمان در زاهدان دفتر اداری مستقل ندارد اما مدیر کل فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان با تایید تاخیر طولانی این دو پرواز به ایرنا گفت: قرار بود پرواز شماره 850 شرکت آسمان ساعت 6 و 55 دقیقه صبح امروز چهارشنبه از تهران با 160 مسافر حرکت و در سال 8 و 45 دقیقه در فرودگاه زاهدان به زمین نشیند.

ˈحسن اعرابی مقدمˈ افزود: اما این پرواز با حدود 10 ساعت تاخیر مقارن ساعت 18 و 10 دقیقه عصر امروز در فرودگاه زاهدان به زمین نشست که به تبع این تاخیر طولانی، ادامه مسیر خود به مقصد مشهد را به جای ساعت 9 و 15 دقیقه صبح در ساعت 19و 15 دقیقه عصر انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که زمین گیر شدن هواپیمایی که چندی پیش در زاهدان به سبب باز نشدن چرخها فرود اضطراری داشت، در تاخیرهای شرکت آسمان که این روزها زیاد شده است، تاثیر داشته یا خیر؟ گفت: ممکن است کمبود هواپیما در تاخیرها تاثیرگذار بوده باشد اما تاثیر بیشتر آن بر روی کاهش پروازها بوده بطوریکه اکنون چهار پرواز شرکت آسمان در طول هفته از زاهدان به مقاصد تهران و مشهد در روزهای یکشنبه و پنج شنبه به کلی حذف شده است.

وی ابراز داشت: اما به قرار اطلاع شرکت آسمان در حال جایگزینی یک هواپیمای دیگر است تا نیازهای خود را در حد لازم تامین کند.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان بجز زاهدان در شهرهای چابهار، ایرانشهر و زابل نیز فرودگاه فعال با خطوط پروازی در مسیرهای داخلی و خارجی دارد و از فرودگاه سراوان فقط در مواد خاص استفاده می شود.

همچنین هر هفته تعداد 88 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور انجام می شود که علاوه بر پروازهای داخلی، در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی، نجف، و جده نیز پرواز دارد.

فرودگاه بین المللی زاهدان نزدیک ترین فرودگاه به مرزهای شرقی کشور و دارای دو باند پروازی است که باند دوم پروازی این فرودگاه به دلیل عرض کم، روکش تخریب شده و فقدان روشنایی غیر عملیاتی است.

2729/7312

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا