گوناگون

پروژه های سفر رهبری با منابع غیر استانی پیگیری شود/ سفر 4 وزیر به کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه، در خصوص تکمیل پروژه های استان با توجه به پیشرفت پروژه ها گفت: پیشنهاد می دهیم که اگر پولی هست صرف پروژه های رو به اتمام شده تا اینها به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند و این اعتبارات را صرف پروژه های با پیشرفت پایین نکنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  در خصوص تخصیص منابع ماده 180 به پروژه های سفر مقام معظم رهبری در استان گفت: این پروژه ها قرار بود ظرفیتی را به استان اضافه کند و اگر از اعتبارات استانی تامین شود هیچ ظرفیتی به استان اضافه نشده است.

وی تاکید کرد: نباید اعتبارات مورد نیاز در اجرای طرح‌های سفر مقام معظم رهبری از طریق بودجه‌های عادی و جاری استان تامین شود.

مصری گفت:  معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی متعهد است پنج هزار و 300 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان را تامین کند که ما باید به دنبال مطالبه این تعهدات باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه خطاب به مسئولین سلامت استان گفت: امسال 7 هزار میلیارد تومان بودجه بهداشت و درمان در مجلس مصوب و در اختیار وزارت بهداشت است، لذا باید اعتبارات مورد نیاز خود برای بحث سلامت را از وزارت خانه مطبوع مطالبه و سعی کنید به جای تامین منابع از اعتبارات استانی سهم استان از این اعتبارات متمرکز را دریافت کنید.

نماینده مردم کرمانشاه در بخش دیگر به نگاه اقتصادی در شرایط کنونی دولت اشاره کرد و گفت: در صورتی که مدیریت اقتصادی بر تمام مسائل حاکم باشد به آسانی می‌توان مشکلات موجود را از بین برد.

مصری افزود: چنانچه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه بتوانند منابع ملی اختصاص یافته به حوزه خود را احصا کنند، مشکلات موجود در استان کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورود مدیران اقتصاد به عرصه‌های مختلف، توسعه‌یافتگی را در پی خواهد داشت و مدیرانی موفق خواهند بود که به این سمت و سو حرکت کنند.

مصری از مسئولین استان خواستار گرفتن سهم استان از منابع متمرکز شد و گفت: ما آمادگی کامل داریم چنانچه مدیران استانی تمایل داشته باشند از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند ما نیز در گرفتن سهم استان از این منابع متمرکز در وزارتین به آنان کمک کنیم.

حسینی: سفر چهار وزیر به استان کرمانشاه

در ادامه نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین هر ماهه یک وزیر به استان کرمانشاه سفر می کند و ما از مدیران استان انتظار داریم دستاوردهای این سفرها را در اختیار ما قرار دهند.

فتح الله حسینی افزود: صحبت‌هایی شده است که پس از ماه مبارک رمضان وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی و صنعت و معدن، آموزش و پرورش به استان سفر داشته باشند و پیشنهاد ما این است که مدیران از ظرفیت این وزرا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد و دارایی مشکلات زیادی داریم گفت: در سفر وزیر اقتصاد و دارایی سعی داریم مباحثی چون وام ازدواج جوانان و.. را پی گیر باشیم.

حسینی تاکید کرد:  باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف استفاده شده تا شاخص‌های توسعه یافتگی در استان افزایش یابد.

وی در پایان  از پیگیری نمایندگان برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان خبرداد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا