گوناگون

پست برق کنگان با اعتبار 115 ميليارد ريال ساخته می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات برق شهرستان های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال پيگيري هاي انجام شده ،پست برق 60مگاواتي دائم در آبدان ايجاد مي شود.

وي افزود: با تصويب معاونت برق وزارت نيرو در مرحله اول دو ترانس 15مگاواتي به زودي در آبدان نصب مي شود . هزينه آن 110ميليارد ريال مي باشد که توسط وزارت نيرو تامين مي شود.

نارضایتی كشاورزان آبدان از عدم تامين برق چاه هاي كشاورزي

عضو كميسيون انرژی مجلس خاطرنشان كرد: مصرف برق آبدان حدود 9 الي 10مگاوات است كه دو خط از دير و دو خط از ايستگاه جاشك با طول زياد آن را تامين مي كند كه اين طول زياد خط هاي برق، موجب افت ولتا‍‍ز برق مي شود.

نماينده شهرستان‌هاي جم، كنگان، دير و عسلويه در مجلس شوراي اسلامي افزود: در بازديد از آبدان، كشاورزان از عدم تامين برق چاه هاي كشاورزي  گلايه داشتند.

وي خاطرنشان كرد: با پيگيري‌ها در كميسيون انرژی مجلس و در نشست با معاون وزير نيرو موافقت شد پست برق  آبدان ايجاد شود هم اكنون كارشناسان در حال رايزني با مسئولان شهرستان جهت تخصيص زمين مناسب براي ايجاد  پست مذكور هستند.

تامين اعتبار و برنامه ريزي براي احداث پست برق شهنياء

احمدي تصريح كرد: در كنار پست برق آبدان، پست برق بردخون كه در شهنياء در حال احداث است در فاز اول 30مگاوات برق و در فاز دوم نيز 30 مگاوات برق ديگر به آن افزوده مي‌شود.

وي علت تاخير در راه‌اندازي پست برق شهنياء را عدم وجود خط 132 كيلووات از ايستگاه بنك تا شهنياء، وجود معارض در بين راه و هزينه بالاي احداث عنوان كرد و افزود: با پيگيري‌هاي صورت گرفته مسائل فوق برطرف شده است و طبق برنامه‌ريزي‌ها نيمه مرداد ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نماينده حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی مزاياي اين طرح را تامين كامل برق آبدان، بردخون و دير دانست و گفت با احداث اين پست‌ها علاوه بر تامين برق چاه‌هاي كشاورزي، افت ولتا‍ژ هم وجود نخواهد داشت.

ايجاد پست دائم برق براي كنگان

وي تصريح كرد: پست برق كنگان، پست موبايلي است كه با كمك وزارت نيرو تبديل به پست دائم مي شود.

حجت الاسلام احمدي هزينه اجراي اين طرح را 115ميليارد ريال بيان کرد كه 80 ميليارد ريال آن توسط وزارت نيرو تامين مي شود.

نماينده حوزه انتخابيه جنوب استان بوشهر در پايان عنوان كرد تا 30 سال قبل، از خورموج تا كنگان و عسلويه در مجموع 30 مگاوات برق داشتيم ولي اكنون حدود 700 مگاوات برق وجود دارد كه اين از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا