گوناگون

چهار پرنده آسیب دیده به مناسبت هفته محیط زیست در گرگان رهاسازی شد

مسعود شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه 3 سار گپه و یک دیلجه بزرگ در این روز رهاسازی شد، افزود: سارگپه از نوع پرندگان شکاری است که معمولا با تغذیه از جانداران کوچک و به خصوص موش ها باعث برقراری یک نظم و کنترلی در اکو سیستم می‌شوند.

وی ادامه داد: این پرندگان توسط شکارچیان آسیب می بینند که این آسیب دیدگی گاهی قابل درمان، ترمیم، نگهداری و پرستاری است که در نهایت به سلامت بر می گردند اما گاهی شدت آسیب دیدگی برخی از پرندگان به حدی است که به درمان پاسخ نمی دهند از بین می روند.

شکیبا اذعان کرد: گاهی هم این پرندگان از مرگ حتمی نجات می یابند اما به گونه ای ناقص می شوند که تا پایان عمر به دلیل آسیب دیدگی رنگ پرواز را نمی بینند.

وی با اشاره به اینکه آسیب دیدگی پرندگان توسط شکارچیان بسیار زیاد است، افزود: تمام حیوانات آسیب دیده به دست ما نمی‌رسند و گاهی در جایی نامعلوم بر اثر شدت جراحت جان می‌دهند که ادامه این روند سبب آسیب به بدنه اکو سیستم و محیط زیست می‌شود.

دامپزشک معتمد اداره کل محیط زیست استان گلستان خواستار اطلاع رسانی مردم در خصوص مشاهده حیوانات آسیب دیده شد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آسیب دیدگی به اداره کل محیط زیست استان و یا با شماره 5545463 – 0171تماس بگیرند تا بتوانیم در اسرع وقت کار درمان حیوانات آسیب دیده را انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا