گوناگون

کتابخانه های عمومی سند هویت هر منطقه است

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر تقوی عصر یکشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش امیرآباد طی سالجاری که در محل بخشداری این بخش برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها مهم‌ترین نقش را در فرهنگسازی دارند اظهار داشت: کتابخانه های عمومی تجلی فکر و اندیشه انسان ها هستند و هیچ دانشمندی در طول تاریخ نبوده که زندگی اش در کنار کتابخانه نباشد.

وی افزود: بنا بر فرامین ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب “کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است”.

بخشدار امیرآباد دامغان با اذعان بر اینکه ظرفیت فرهنگی امیرآباد با یک عزم همگانی و مدیریت منسجم شکوفا خواهد شد گفت: بهره گیری از مشارکت های مردمی در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است یک امر ضروری است.

156 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی دامغان وجود دارد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان نیز در این نشست از وجود 156 هزار و 567 جلد کتاب در 9 باب کتابخانه عمومی این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد، 52 هزار و 505 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی بخش امیرآباد قرار دارد.

محبوبه امیراحمدی تصریح کرد: در طی سال 92 تعداد 126 هزار و 255 جلد کتاب از سوی کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان به اعضا امانت داده شد که از این تعداد 26 هزار و 36 جلد کتاب در بخش امیرآباد بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب ها نه فقط مرکّبی بر کاغذند بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می گویند، گفت: در عظمت و شرافت کتاب همین بس که خدای متعال به آن سوگند یاد می کند و ما را از تاریکی های غفلت به سوی روشنی و دانایی می برد.

ایجاد کتابخانه های مشارکتی در روستاهای حسن آباد، تویه و منطقه سرکویر با همکاری دهیاری ها، نامگذاری یکی از خیابان های شهر امیریه به خیابان کتاب، تجلیل از شهرداری امیریه به سبب همکاری با کتابخانه ها و پرداخت مستمر سهم نیم درصدی عوارض و اعتبارات به انجمن کتابخانه های عمومی از مصوبات این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا