گوناگون

کتاب هلال سرخ در بندرعباس رونمایی شد

81224802 5801640

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان پنجشنبه شب در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب نوشته ˈکاملیا کاکیˈ از نویسندگان جوان استان است که در آن به بیان خاطراتˈحاج حسن یگانهˈ که در زمان جنگ ریاست هلال احمر استان را عهده دار بوده، پرداخته است.

سرهنگ ˈمحمد دهقانیˈ تصریح کرد: هدف از انتشار این کتاب که در نخستین شماره خود در سه هزار نسخه چاپ شده، بیان نقش پشتیبانی استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس است .

وی با بیان اینکه هرمزگان نقش بسیار مهم و پررنگی در پشتیبانی جنگ داشته ، تصریح کرد: این کتاب منبع بسیار خوبی برای کسانی می باشند که می خواهند در خصوص نقش استان هرمزگان در حوزه پشتیبانی در سالهای جنگ تحقیق و پژوهش کنند.

این کتاب توسط انتشارات ˈکتاب آشناˈ و به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در 260 صفحه منتشر شده است.

حسن یگانه که در دوران دفاع مقدس ریاست ستاد امداد و درمان جنگ را بر عهده داشته در مقدمه این کتاب، هدف از بازگویی این خاطرات را پاسخی به پنهان ماندن تأثیر هرمزگان در روزهای ابتدایی جنگ دانسته است.

وی در این مقدمه آورده است: بارها از زبان دیگران شنیده می شد استان هرمزگان تا ماهها بعد، در جنگ حضور نداشته؛ درحالی که نخستین حکم مأموریت، تاریخ شش روز پس از آغاز جنگ یعنی پنجم مهرماه هزار و سیصد و پنجاه و نه را بر خود دارد.

کاملیا کاکی روایت گر این خاطرات نیز در مقدمه هلال سرخ با اشاره به هجرت خود و خانواده اش از خرمشهر به بندرعباس، نگارش این کتاب را گره خورده با بخشی از هویت خود دانسته است.

به گفته وی، بازسازی این خاطرات که یک سال طول کشیده، می تواند بخشی از همان روایت عظیمی باشد که مردم این سرزمین در سایه همدلی با یکدیگر رقم زدند و ادای دینی باشد به تمامی آنان که تلاش کردند تا باری از دوش هموطنان آسیب دیده از جنگ بردارند.

پیوست شدن عکس ها و اسناد در بخش پایانی هلال سرخ، بر سندیت و غنای تاریخی این کتاب که در سه هزار نسخه چاپ شده افزوده است.

زبان روایی و روان نویسنده و بهره گیری از فضای داستانی معاصر ایران، هلال سرخ را به اثری متفاوت و قابل توجه در آثار دفاع مقدس تبدیل کرده استلازم به ذکر است، کتاب هلال سرخ با حمایت اداره حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان منتشر شده است. ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا