گوناگون

شهادتگاه 290 مسافر پرواز ایرباس در آبهای خلیج فارس گلباران شد

81224803 5801641

به گزارش ایرنا، در این آیین که غروب پنجشنبه با حضور استاندار هرمزگان، معاونان استانداری، فرماندار بندرعباس و جمعی دیگر از مسؤولان سیاسی و خانواده های شهدای جنایت آمریکا برگزار شد، شرکت کنندگان با چشمانی اشکبار با ریختن شاخه های گل به دریا و خواندن قرآن و فاتحه یاد شهدایی که پیکر پاک برخی از آنها هیچگاه پیدا نشد را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان با فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که بر خلیج فارس طنین انداز شده بود، این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت در دادگاه های بین المللی شدند.

در این آیین کودکان کانون پرورش فکری بندرعباس به نمایندگی از دیگر کودکان ایران با خواندن قطعنامه ای، انزجار خود را از این جنایت آمریکا که در پی آن کودکان مظلوم و بی گناه جان خود را از دست دادند، قرائت کردند.

یک فروند هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران ساعت 10 صبح روز 12 تیر سال 67 از بندرعباس با 290 مسافر عازم دبی بود که چند دقیقه پس از پرواز در حالی که در کریدور بین المللی هوایی در پرواز بود، مورد اصابت دو فروند موشک از ناو آمریکایی وینسنس بر فراز آبهای خلیج فارس قرار گرفت و همه مسافران این هواپیمای مسافری به شهادت رسیدند.

سرنشینان پرواز 655 ایران ایر شامل 290 نفر از جمله 238 مسافر ایرانی، 13 مسافر اماراتی، 10 مسافر هندی، شش مسافر پاکستانی (وابسته نظامی پاکستان در ایران و خانواده اش)، شش مسافر یوگسلاو و یک مسافر ایتالیایی بودند؛ این پرواز 16خدمه ایرانی نیز داشت.

جمهوری اسلامی ایران شکایت خود به دیوان لاهه برد اما بواسطه لابی هایی که از سوی آمریکا در آن سازمان صورت گرفت، حق ملت ایران ادا نشد اما ملت ایران همچنان داغدار این اقدام جنایتکارانه دولتمردان وقت آمریکا را هستند.

این آیین، یادآوری و بازخوانی جنایت آمریکا توسط ویلیام راجر فرمانده ناو متجاوز آمریکایی در خلیج فارس است که 290مسافر را به شهادت رساند و حتی برای کشتن این انسانهای بی گناه عذرخواهی هم نکرد و مورد تشویق سران وقت آمریکا نیز قرار گرفت.ک/3

7198**668**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا