گوناگون

گسترش افقی شهر های شمالی موجب دست درازی به زمین های کشاورزی می شود

رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای آرایش فضای صحیح و مناسب شهر رشت نیاز به طرح های بالا دستی است.

وی اظهارداشت: جمعیت شهر رشت بعد از انقلاب به سه برابر مساحت کنونی رسیده است بنابراین گسترش افقی شهر های شمالی به ویژه رشت یعنی دست درازی به زمین های مرغوب کشاورزی.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مدرس رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از وجود 15 تا 18 درصد فضاهای ساخته نشده در داخل این شهر خبر داد و گفت:  متاسفانه سازندگان به صورت رسمی و غیر رسمی در حریم و اطراف شهر ساخت و ساز انجام داده و  یک بار مضاعف به مدیریت شهری وارد می کنند.

وی افزود: برای رفع این مشکل باید ضمن ارتفاع سازی سرمایه گذاران را برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده ترغیب کرد چون زیر ساخت های لازم به خوبی در این فضاها فراهم است.

حسن پور اذعان داشت: ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم شهر متاسفانه به یک عادت تبدیل شده است که حقوق شهروندی را زیر سئوال می برد.

وی تاکید کرد: آگاهی و اطلاع رسانی همه جانبه از سوی ارکان مدیریت شهری، رسانه ها و همچنین اجرای صحیح قانون ضمن حفظ حقوق شهروندی  موجب ترغیب سرمایه گذاران به ساخت و ساز به صورت قانونی در سطح شهر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مدرس رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری یادآورشد: نظارت همگانی نقش مهمی در موفقیت مدیریت شهری دارد بنابراین شهروندان از این اصل مهم غفلت نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا