گوناگون

یک فوق تخصص کلیه: عفونت ادراری در دختران شیوع بیشتری دارد

81190057 5741284

بهناز فلاک الافلاکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عفونت ادراری به لحاظ جنسیتی متفاوت بوده ، به طوری که این نوع بیماری در میان دختران دو تا چهار برابر پسران مشاهده می شود.

وی یادآورشد: عوامل ژنتیکی نیز از جمله مسایل مهمی است که باید به آن توجه شود، زیرا بستگان درجه یک کودکانی که سابقه عفونت ادراری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این نوع بیماری قرار دارند

فللک الافلاکی ، با اشاره به اینکه عفونت ادراری در کودکان بسیار مهم تلقی می شود، افزود: معمولا این نوع عفونت با اختلالات مجاری ادراری با برگشت ادرار از مثانه همراه است و اگر درمان نشود، می تواند در دراز مدت به کلیه ها آسیب وارد کند.

وی، اظهار کرد: عفونت ادراری در سنین نوزادی و زیر یکماه با علائمی به صورت تب یا کم شدن حرارت بدن، بیحالی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، اسهال، کم شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش های نوزادی مشاهده می شود.

این فوق تخصص کلیه اطفال مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: در سنین بالاتر این مشکل با نشانه هایی مانند تب، بوی بد ادرار، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادرار، ایجاد شب ادراری، درد پهلوها و درد در ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بیقراری حین ادرار کردن در کودکان همراه است.

وی یادآورشد: والدین باید هر از چند گاهی جریان ادراری کودک خود را بررسی کنند، به ویژه در کودکانی که پوشک می شوند، این مهم اهمیت دارد.

522/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا