گوناگون

یک هزار و 500 زن بدسرپرست و سرپرست خانوار تحت پوشش قرار دارند

81223716 5799820

ˈرعنا سورمهˈ روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان سمنان گفت: این زنان به علت فوت همسر، طلاق، از کارافتادگی همسر، اعتیاد همسر و … تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: زنانی که به علت طلاق تحت پوشش معاونت اجتماعی بهزیستی در استان سمنان قرار می گیرند، سالانه رو به افزایش است.

وی از ایجاد سه گروه همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان سمنان در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در گروههای همیار با هدف اشتغال زنان، زنان هم سطح و با توان همسان در گروه های سه تا هفت نفره با حمایت بهزیستی، به خوداشتغالی می پردازند.

وی با اشاره به دیگر خدمات معاونت اجتماعی بهزیستی در استان سمنان، تاکید کرد: 106 خانواده نیز از خدمات توزیع شیر خشک بهزیستی بهره مند هستند.

وی پوشش بیمه تامین اجتماعی بهزیستی در حوزه اجتماعی برای 647 نفر، تحت پوشش بودن 177 دانشجو و 778 دانش آموز را از دیگر خدمات معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان عنوان کرد.

سورمه از وجود 63 فرزند امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی نزد خانواده ها در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت نفر اکنون دانشجو هستند و هزینه های تحصیل آنها از سوی بهزیستی تامین می شود.

وی با اشاره به در نوبت بودن 200 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در استان سمنان تاکید کرد: اکنون کودک قابل واگذاری به این خانواده ها در استان سمنان نداریم و برای واگذاری از کودکان تحت پوشش بهزیستی استانهای دیگر باید اقدام کنیم.

وی از سپردن 15 فرزند به خانواده ها در سال 92 با مجوزهای لازم از سوی اداره کل بهزیستی استان سمنان خبر داد و گفت: بیشتر خانواده متقاضی دریافت فرزند دختر از سوی بهزیستی هستند که این امر کار واگذاری را مشکل تر می کند.

وی با اشاره به فعالیت 124 مهدکودک با مجوز بهزیستی در استان سمنان، تصریح کرد: از این تعداد 64 مهد کودک خصوصی شهری، 52 روستامهد، دو مهد کودک دولتی روستایی و شش آدینه مهد هستند.

وی از در نوبت بودن متقاضیان دریافت مجوز ایجاد 41 مهد کودک و 12 مهد قرآنی در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: شش هزار و 236 کودک از خدمات 124 مهدکودک استان سمنان بهره مند هستند.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن 12 درصد از کودکان استان سمنان در مهدهای کودک، این رقم را معادل متوسط کشوری عنوان و خاطرنشان کرد: 53 هزار کودک در استان سمنان وجود دارد و با توجه به جامعه هدف کودکان تا شش سال در مهدها، کودکان بیشتری در استان سمنان باید تحت پوشش مهدها قرار بگیرند.

وی افزود: فعالیت و ارایه مجوز برخی از خانه ها مانند خانه های خلاقیت از سوی شهرداریها، خانه های بازی و به ویژه مهدهای خانگی که آمار بالایی از کودکان را نگهداری می کنند، رقیبی برای مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی در استان سمنان هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: بهزیستی تنها سازمان دولتی ارایه دهنده مجوز فعالیت به مهدهای کودک در شهرها و روستاهاست.ک/2

611/599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا