گوناگون

یک چهارم دستگاه های دیالیز گیلان اهدایی خیران نیک اندیش است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یزدانی عصر یکشنبه در جمع اعضای انجمن بیماران کلیوی استان افزود: هم اکنون 161 دستگاه دیالیز در 15 مرکز دیالیز استان مستقر بوده که از این تعداد یک چهام اهدایی خیران نیک اندیش است.

وی در ادامه با بیان اینکه انجمن مزبور موسسه ای غیرانتفاعی و در خدمت بیماران کلیوی (دیالیزی – پیوندی) است، یادآورشد: ‌اهداف این انجمن بر پایه اصولی همچون آموزشی، پیشگیـری، برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی، بهداشتی، دارویی و درمانی، رفاهی و حمایتی بنا شده است.

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان با اشاره به اينکه در حال حاضر 490 بيمار دياليزي در رشت و به طور ميانگين 40 تا 50 نفر در هريک از شهرستان‌هاي گيلان تحت درمان هستند، گفت: کميته امداد تنها نهادي که در راستای پيوند کليه تا انتهاي طول درمان، بيماران را همراهي مي کند.

وی افزود: کميته امداد گيلان از سال گذشته تاکنون هر ماهه 12 ميليون ريال از کمک‌هاي مردمي در قالب صدقات را براي حمايت از بيماران کليوي اختصاص داده است و اين روند همچنان ادامه دارد.

یزدانی در ادامه خواستار کمک هرچه بيشتر مردم و مسئولان به بيماران نيازمند استان شد و اظهارداشت: هم اکنون 15 مرکز دياليز در گيلان فعال است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان همچنین اطلاع رسانی و کار پژوهشی را دو راهبرد مهم در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کلیوی در استان اعلام کرد و افزود: نقش رسانه ملی و نیز معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بسیار مؤثر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا