گوناگون

1000 میلیارد تومان برای ایجاد سیستم نوین آبیاری در کشور اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‎های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس با اشاره به تلاش مجلس در رفع مشکلات کشاورزان از تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد سیستم نوین آبیاری کشاورزی در سطح کشور طبق مصوبه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- حمیدرضا عزیزی عصر روز جمعه، 25 مهرماه در نخستین جشنواره «انگور، یاقوت ناغان» که در شهر ناغان از توابع شهرستان کیار برگزار شد، با اشاره به مشکلات باغداران و کشاورزان در زمینه تامین آب، افزود: مدیریت آب امروز چالش برانگیزترین بحث در مجلس شورای اسلامی است.

وی اظهارکرد: امسال 1000 میلیارد تومان در مجلس برای ایجاد سیستم نوین آبیاری کشاورزی در سطح کشور مصوب و مقرر شد برای اجرای این سیستم 85 درصد هزینه‌ها توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان تامین شود.

عزیزی با تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما می‌توانیم تنها از 4 درصد از آب شیرین دنیا استفاده کنیم و تنها 5 درصد از منابع آبی ما از طریق چاه‌ها، رودخانه‌ها و قنوات در دسترس است باید تلاش کرد از این منابع در حد مطلوب استفاده کرد.

وی همچنین از فرماندار شهرستان کیار خواست تا با پیگیری هرچه سریعتر مشکل پمپاژ آب ناغان را مرتفع کند.

عزیزی مشکلات کشاورزان را یاد آور شد و افزود: با توجه به مشکلات بخش کشاورزی در سطح کشور می‎توان باساماندهی محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کرد.

وی اظهار کرد: کیفیت پایین سموم کشاورزی از مهم‌ترین معضلات این بخش است که با پیگیری‌های مجلس امیدواریم این معضلات رفع شوند.

عزیزی جاده کارون چهارراه شاهراه حیاتی ناغان برشمرد و با بیان اینکه این مسیر نقش مهمی در توسعه اقتصادی ناغان دارد، گفت: برای این طرح 53میلیارد تومان تخصیص یافت که تاکنون 8 تونل و پل آن تکمیل شده است که پیش بینی می‎شود این جاده تا پایان امسال بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تونل زره نیز در دست اجراست که برای آن دومیلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا