گوناگون

کارگران و بازنشستگان از دستمزد پایین رنج می‌برند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: کارگران و بازنشستگان از دستمزد پایین رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران،نصرالله دریابیگی شنبه 26 مهرماه 93 در دیدار با نماینده ولی‌فقیه مازندران اظهارکرد: جامعه کارگری مازندران 970 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه کارگران سنگرسازان بی‌سنگر هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند گفت: متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان کمتر از700 هزارتومان است در حالی که اگر قدرت خرید افزایش یابد بسیاری از مشکلات کارگران کاسته خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه‌داد: تشکیلات کانون بازنشستگان از تشکلات غیردولتی است که 24 تشکل بازنشستگی در استان فعال و 120 هزار بازنشسته را تحت پوشش خود دارد.

دریابیگی با بیان اینکه بیمه تکمیلی جزء وظایف سازمان تامین اجتماعی است گفت: برای بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی بازنشستگان استان قرارداد 34 میلیارد تومانی با بیمه دی داشته‌ایم که با توجه به تسویه‌حساب انجام شده، بعد از هشت ماه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان از بیمه دی طلبکار هستیم.

وی دستمزد پایین و درمان را از جمله مشکلات بازنشستگان در استان دانست و افزود: کارگران و بازنشستگان دارای مشکلات معیشتی هستند، پزشکانی که قسم خوردند اما زیرمیزی دریافت می‌کنند که این شایسته نیست، سرانه درمان برای ما لحاظ نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه‌داد: حق مسلم ماست که به قانون همسان‌سازی بازنشستگان توجه ویژه شود.

دریابیگی افزود: در سال 88 بر اساس بند 39 قانون بودجه سال 88 دولت را مکلف کرد که سازمان تامین اجتماعی 25هزار میلیارد ریال از سهام قابل عرضه از بورس اوراق بهاردار به تامین اجتماعی واگذار کند و تامین اجتماعی مکلف شد، در همسان سازی حقوق کارگران و مستمری بگیران برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد که متاسفانه 1000 میلیارد ریال در سال 88 برای همسان‌سازی اجرا و 1500میلیارد تومان آن در پایان دولت نهم و دهم پرداخت نشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا