گوناگون

استاندار: «شستا» برای سرمایه گذاری وارد ایلام می شود

81217403 5788979

به گزارش عصر جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، «محمدرضا مروارید» در پایان دیدار با «احمد فیاض بخش» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی در تهران با اعلام این خبر گفت: مدیرعامل شستا در این دیدار برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد و مقرر شد هیاتی با حضور مدیران و کارشناسان بلندپایه آن شرکت با هدف بررسی زمینه های سرمایه گذاری و شناخت ظرفیت های منطقه هفته آینده به ایلام سفر کند.

وی یادآور شد: در این دیدار ظرفیت ها و توانمندی های ایلام در بخش های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حوزه ها و منابع سرشار نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری مذهبی و سیاحتی و مرز مهران از بهترین زمینه های سرمایه گذاری این شرکت در استان معرفی شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: فعالیت شرکت شستا می تواند درها و افق های جدیدی برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه از این اسلامی بگشاید و ظرفیت های منحصر به فرد و بالای استان می تواند بهترین عامل برای تشویق بخش خصوصی و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری باشد.

مروارید افزود: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در حوزه های گوناگون مانند تولید کاشی، سرامیک، مواد کانی و فرآورده های نسوز، سیمان، دارو، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع عمومی، عمران و حمل و نقل سرمایه گذاری می کند که به همین منظور چندین شرکت هلدینگ نیز راه اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت شستا نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل برای حضور و سرمایه گذاری در ایلام گفت: این شرکت از آغاز فعالیت و راه اندازی عهده دار تولید و توسعه سرمایه گذاری ها در بخش های بنیادین و مولد بوده و با تعیین جایگاه دقیق خود در عرصه اقتصاد کشور، راهبرد خود را سرمایه گذاری در حوزه صنایع هدف شامل نفت و گاز و پتروشیمی، دارو، سیمان، کانی های فلزی و غیرفلزی، حمل و نقل، عمران و ساختمان و خدمات مالی متمرکز کرده است.

«احمد فیاض بخش» بیان کرد: ایلام یکی از استان های غیربرخوردار اما غنی و پرظرفیت و فرصت در کشور است که می توان از منابع، امکانات و ثروت های نهفته آن با سرمایه گذاری های هدفمند و برنامه ریزی شده برای پیشرفت پایدار اقتصادی و رفاه زندگانی مردم این منطقه بیشترین بهره گرفت.

وی افزود: برای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های بالای ایلام، هفته آینده هیاتی متشکل از کارشناسان و برنامه ریزان ارشد این شرکت به استان سفر می کند که امیدواریم به دنبال آن هر چه زودتر زمینه های حضور شستا در این منطقه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که به اختصار شستا نامیده می شود، در سال 1365 به منظور حفظ و ارتقا ارزش ذخایر سازمان با سرمایه نخستین 20 میلیارد ریال راه اندازی شد و در سال های بعد در چند مرحله مبادرت به افزایش سرمایه کرد.

موضوع فعالیت این شرکت سرمایه­ گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی و بازرگانی شامل فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی و تشکیل انواع شرکت ها برای نیل به اهداف شرکت است.

شستا شرکت سرمایه گذاری مادر (هلدینگ) است که مجموعه ای با بیش از 170 شرکت و موسسه را اداره می کند.

شستا از سال 1383 تاکنون به منظور اداره بهینه سرمایه گذاری ها و صنایع تخصصی، شرکت های سرمایه گذاری تخصصی،(هلدینگهای تخصصی) راه اندازی کرده تا اداره شرکت های سرمایه پذیر سازمان و شستا را در شاخه های گوناگون به عهده گیرند.

این شرکت ها شامل 1- سرمایه گذاری صدر تامین (کاشی و سرامیک و مواد کانی و فرآورده های نسوز) 2- سرمایه گذاری سیمان تامین 3- سرمایه گذاری دارویی تامین 4- سرمایه گذاری نفت و گاز تامین 5- سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین 6- سرمایه گذاری پتروشیمی و شیمیایی تامین 7- سرمایه گذاری عمران و ساختمان 8- سرمایه گذاری صبا تامین است.

شستا به جز این دارای 30 شرکت زیرمجموعه دیگر است که فعالیت های گسترده ای را در سراسر کشور انجام می دهند.

این فعالیت ها شامل 40 درصد کار پخش دارو، سرمایه گذاری 40 درصدی در بازار سیمان، در اختیار گرفتن 30 درصد از بازار قیر، 17 درصد بازار تایر، 70 درصد ترابری ریلی و برخی فعالیت های اقتصادی دیگر است.

برخی از موسسه های وابسته که تمام یا عمده سهام آنها متعلق به شستا است، عباتند از شرکت تاپیکو، بانک رفاه کارگران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، دانشگاه علوم قضایی، نفت ایرانول، پتروشیمی جم، شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، خدمات بهداشتی درمانی میلاد سلامت تهران، گروه پزشکی حکمت و موسسه های دیگر و شرکت رایتل.

هیات مدیره شستا اکنون متشکل از پنج نفر است که تا پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم این تعداد هفت نفر بود که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی در نشست سوم شهریور 92 هیات مدیره آن سازمان تصمیم گرفت اعضای هیات مدیره شستا به پنج نفر کاهش یابد. ک/1

565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا