گوناگون

فضای فیزیکی مدارس باید متناسب‌سازی شود/ مدیران در جهت نشاط دانش آموزان تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود امانی ظهر پنج‌شنبه در همایش مدیران مدارس متوسطه آذربایجان شرقی اظهار داشت: متناسب‌سازی فضای فیزیکی مدارس متناسب با تفاوت های جنسیتی دانش آموزان، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری مانند پژوهش سراها، خانه های فرهنگ، اردوهای آموزشی و موزه ها برای ارتقا کیفیت آموزشی ضروری است.

وی با بیان اینکه در مدارس استان نیازمند کیفیت بخشی هستیم، گفت: در این میان مدیران مدارس باید آگاه باشند که مهم‌ترین وظیفه را بر عهده دارند و تا زمانی که مدیریت در یک مدرسه مناسب نباشد به طور یقین آن مجموعه نمی تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

امانی ادامه داد: در این میان مدیران مدارس باید در تهیه کتاب راهنمای تدریس و نرم افزارهای آموزشی جدیت داشته باشند و نوعی جذابیت در امر یادگیری را ایجاد کنند.

وی افزود: در این زمینه باید در خصوص استفاده از تکنولوژی روز و نرم افزارهای درسی برای افزایش یادگیری و جذابیت بخشی به امر یادگیری تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در مدارس وظیفه مدیران است، گفت: در زمان کنونی که تعداد دانش آموزان کاهش یافته، نقش مدیران ایجاد مدرسه سرزنده و بانشاط است و مدیران مدارس باید تعریف حیات طیبه را طبق تعریف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدانند و بتوانند آن را برای دانش آموزان تبیین نمایند.

امانی در پایان اظهار کرد: مدرسه محور آموزش و پرورش است و باید بر اساس نظام اسلامی و با مشارکت و حمایت خانواده، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی این جایگاه را باید ارتقاء بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا