ˈ همایون نخعی نژادˈ روز شنبه در دومین نشست کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی افزود: هشت نقطه از جاده های استان نیاز به راه اندازی سیستم روشنایی دارد.
وی گفت: اداره راه و شهرسازی و شرکت توزیع نیروی برق استان موظفند نسبت به تامین روشنایی در این نقاط هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی بر شناسایی نقاط قوت و ضعف امدادرسانی در سوانح و حوادث جاده ای استان تاکید کرد و اظهار داشت: جاده های استان وضعیت مناسبی ندارد لذا اختصاص بودجه برای بهبود وضعیت راههای خراسان جنوبی ضروری است.
وی ادامه داد: برای حفظ جان مردم و کاهش خسارات ناشی از تصادفات باید مسئولان برای رفع کمبودها چاره اندیشی و برنامه ریزی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان فاقد بزرگراه و کمترین جاده دوبانده در سطح کشور می باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی هم از وجود 112 نقطه حادثه خیز شهری در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا باید نصب تابلو و سرعت گیر در نقاط حادثه خیز با همکاری شهرداری ها در شهرستانها انجام شود.
سرهنگ ˈ علیرضا حسنی ˈ از اجرای طرح تابستانه پلیس راهور خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح، خط کشی معابر و خیابان های درون شهری، تهیه و نصب برشور و کتابچه سفر به خیر، رنگ آمیزی سرعت گیر و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی از اقدامات مورد نیاز است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سالانه در 30تا 40 کیلومتر از محورهای شریانی استان احداث شبکه و راه اندازی سیستم روشنایی انجام می شود.
ˈ ابراهیم نصریˈ ادامه داد: خراسان جنوبی با وجود اینکه سومین استان پهناور کشور است اما جاده های آن کمترین طول محور روشنایی را در سطح کشور دارد.
وی گفت: باید به ایجاد سیستم روشنایی در جاده های خوسف، قاین، نهبندان و سربیشه که دارای حجم ترافیکی بالایی در بافت مسکونی هستند توجه بیشتر شود.665
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
newsroom@irna.ir