گوناگون

برنامه مدونی برای حمایت از رسانه های لرستان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اسماعیلیان بعد از ظهر سه شنبه در جریان نشست خبرنگاران با مدیر کل اطلاعات استان لرستان اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رسالت رسانه ها را تربیت جامعه و انعکاس آرمان ملت دانسته اند.

وی با بیان اینکه تعبیر امام راحل از رسانه ها به عنوان مدرسه سیار و ایستگاه هدایت بوده است، عنوان کرد: در این راستا نقش رسانه ها در معرفی اسلام واقعی مهم و حیاتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: امروز دشمنان سه موضوع اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند و مقابله با این جریان رسالت رسانه ها را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه یکی از مراکز قدرت کشور رسانه ها هستند، عنوان کرد: در این راستا رسانه ها باید در مسیر مهندسی اجتماعی جامعه گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 50 نشریه در استان لرستان عنوان کرد: لرستان جزء کم تخلف ترین استانها در زمینه مسائل حوزه مطبوعات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به راه اندازی نشریات و وب سایت های خبری جدید در استان عنوان کرد: در این راستا باید نظارت و کنترل ما در مورد فعالیت رسانه ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ورود رسانه های استان به فضای مجازی نیز رشد خوبی داشته ایم، یادآور شد: با توجه به روند روبه رشد کاربران اینترنت در استان باید حضور رسانه ها در فضای مجازی فعال تر شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه رسانه ها و پایگاههای خبری فعال در فضای مجازی رصد می شوند و نظارت ها افزایش می یابد، عنوان کرد: البته در این زمینه ضعف هایی وجود دارد که به دنبال رفع این ضعف ها در بخش نظارتی هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت ارشاد در صدور مجوزهای جدید این است که اعتقاد داریم که در جامعه نباید تک صدایی وجود داشته باشد، افزود: همچنین باید راهکاری برای حمایت عادلانه از رسانه های استان اندیشیده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: در این راستا انتظار می رود دستگاههای مختلف و مرتبط برای رفع این مشکل و تدوین یک برنامه حمایتی از رسانه های استان مشارکت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا