گوناگون

آرزوی روسیه لغو همه تحریم ها علیه ایران

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد که به نمایندگی از کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی را برعهده دارد، گفت: آرزوی مسکو لغو همه تحریم های اعمالی علیه ایران است و مقامات روسی برای تحقق چنین امری از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا ویتالی چورکین که از روز دوشنبه به وقت محلی به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت فعالیت خود را آغاز کرده است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید با توجه به همکاری سازنده ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی که مورد تأیید مقامات این آژانس و همچنین اعضای شورای امنیت است، آیا زمان آن فرا نرسیده که اعضای این شورا در خصوص لغو تحریم های ایران اقدامی انجام دهد و یا باید همچنان منتظر چراغ سبز آمریکا و اسرائیل باشید؟ گفت: آرزوی ما این است که هر چه سریعتر زمانی فرا برسد که با تصویب یک قطعنامه از سوی اعضای شورای امنیت تمامی تحریم های اعمالی علیه ایران برداشته شود.

چورکین افزود: البته ترجیح می دهم که وارد جزئیات بیشتری در این خصوص نشوم اما تا جایی که من اطلاع دارم، روند مذاکرات و گفت وگوها بسیار خوب پیش می رود.

وی با ابراز امیدواری به این که ادامه این گفت وگو ها در 20 ژوئیه نتایج مفید و مثبتی در بر داشته باشند، تصریح کرد که دیپلمات های روسی بسختی تلاش می کنند تا این گفت وگو ها به نتایج مثبتی منتهی شود.

ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در پایان این گفت وگو بر این نکته تأکید کرد که دستیابی به نتایج سازنده در این گفت وگو ها به قدم های سازنده ای از سوی طرفین این گفت وگو ها بویژه اعضای گروه 5+1 نیاز خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا