گوناگون

آشفتگی های جوی در راه اردبیل ، مردم مراقب باشند

81197843 5755145

اداره هواشناسی اردبیل روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای درباره این دگرگونی های جوی و خطرهای احتمالی آن به ساکنان این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نقشه های پیش یابی نشانگر استقرار مرکز کم ارتفاع در شرق دریای مدیترانه هستند که انتظار می رود از اواخر امشب (چهارشنبه) با سامانه دیگری که اکنون در نواحی شمال غرب روسیه مستقر است ادغام شود و ناوه عمیقی را تشکیل دهد.

این سامانه از روز پنجشنبه به تدریج از شمال غرب و شمال وارد ایران می شود که اثرهای آن به شکل افزایش تراکم ابر و مه و آغاز بارش ها در استان های واقع در این نقاط از جمله استان اردبیل پدیدار خواهند شد.

بارش های ناشی از این ناوه بیشتر مستمر و فراگیر خواهند بود ولی با توجه به شرایط فصلی در ساعات عصر و اوایل شب به خاطر تشکیل و و گسترش ابرهای توفان زا که در اصطلاح هواشناسی به Cb موسوم هستند وقوع رعد و برق و رگبار باران و تگرگ انتظار می رود.

با توجه به وقوع بارش های رگباری به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب آبگرفتگی گذرگاه های شهری و نیز جریان سیلاب در فضاهای بیرون از شهرها در نواحی مسعتد استان اردبیل انتظار می رود.

کاهش محسوس دمای هوا هم که در اردبیل و برخی نقاط سردسیر این استان تا 12 درجه سلسیوس (سانتیگراد) انتظار می رود از دیگر اثرهای این ناوه جوی خواهد بود که به طور یقین بارش ها در بلندی های بالاتر از سه هزار متر کوه های استان اردبیل به خصوص کوه 4811 متری سبلان به شکل برف خواهد بود.

اداره مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش بینی هواشناسی از ساکنان این استان خواسته موارد ایمنی مانند خودداری از قرار گرفتن در مسیر سیلاب و بستر و حاشیه رودخانه ها ، پرهیز چوپانان از بردن احشام برای چرا به مراتع به ویژه کوهپایه ها و خودداری از قرار گرفتن در فضاهای باز و خاموش کردن وسایل برقی هنگام وقوع رعد و برق را رعایت کنند.

این سامانه تا روز یکشنبه آینده در استان اردبیل فعال خواهد بود ولی شدت آن در روز جمعه پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساکنان اردبیل که هفته به شکل نسبی گرم را سپری کردند امروز بعدازظهر شاهد افزایش ابرهای باران زا و وقوع رگبار و رعد و برق های پراکنده بودند.

اردبیل به خاطر موقعیت طبیعی و جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا