گوناگون

اجرای طرح تحول سلامت ، انجام عمل سزارین را در بهشهر کاهش داد

81224793 5801632

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ محمدتقی صالح طبری ˈ روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار کرد : بهشهر با 86.6 درصد زایمان از طریق عمل سزارین ، درصدی بسیار بیشتر از میانگین کشوری داشته و با اختلافی فراوان ، در صدر شهرهای کشور قرار دارد .

وی بیان کرد : در شرایطی که در برخی استان ها مانند ایلام ، عمل سزارین ، فقط شامل 20 درصد از زایمان ها می شود این آمار بالا در بهشهر بسیار نگران کننده و نیازمند برنامه ریزی بیشتر است .

رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر افزود : اجرای طرح تحول سلامت و رایگان شدن زایمان های طبیعی در کنار آگاه سازی مردم از عوارض سزارین ، موجب افزایش 11 درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان های این شهر شد .

صالح طبری ادامه داد : از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت در بیمارستان های بهشهر ، بیش از هزار و 500 بیمار از مراکز درمانی این شهر ترخیص شدند و از خدمات ارائه شده دولت در این بخش که مهم ترین آن ها ، پرداخت فقط ده درصد هزینه های بیمارستانی بود ، استفاده کردند .

وی بر لزوم افزایش امکانات بیمارستان های بهشهر تاکید کرد و گفت : گرایش مردم به استفاده از بیمارستان های خصوصی بیشتر است که دلیل اصلی آن ، ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر در مقایسه با مراکز درمانی دولتی است .

رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر افزود : بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر که بیش از هفتاد سال از قدمت آن می گذرد ، پاسخگوی نیازهای درمانی مردم نیست و لازم است تلاش ها برای بهره برداری زودتر از بیمارستان در حال ساخت این شهر دو چندان گردد .

صالح طبری ادامه داد : به رغم قدمت فراوان این مرکز درمانی ، با اجرای برخی طرح ها مانند کاهش تخت ها برای ارائه امکانات بیشتر به بیماران ، خرید کولر برای همه اتاق ها ، بهبود سیستم روشنایی و مانند این ها در حال انجام است .

وی به مشکلات ناشی از عرضه گوشت هایی که در خارج از کشتارگاه های صنعتی ذبح می شوند اشاره کرد و گفت : متاسفانه خلا نبود کشتارگاه صنتعی ، موجب عرضه گوشت های غیربهداشتی در قصابی ها شده است که تلاش می کنیم با نظارت بیشتر ، مانع ادامه این وضعیت شویم .

وی اظهارکرد : خبرهایی از کشتار دام در منازل قصابان بهشهری نیز به گوش می رسد که تصدیق آن ، نگرانی های فراوانی را در بخش تامین سلامت غذایی شهرستان ایجاد کرده است .

رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر بیان کرد : سلامتی مردم با تداوم این گونه رفتارها به خطر خواهد افتاد که باید برای زدودن کامل این رفتارهای نامناسب و غیربهداشتی ، تصمیم گیری کرد .

صالح طبری ادامه داد : شهر گلوگاه که در مقایسه با بهشهر ، فاصله بیشتری تا شهر جویبار دارد ، همه کشتارهای خود را در کشتارگاه صنعتی جویبار انجام می دهد اما چرا این شرایط در بهشهر ایجاد نمی شود تا مردم ، به آرامش کامل و امنیت صحیح غذایی دست پیدا کنند .

وی گفت : دغدغه اصلی مسوولان ، تامین سلامت مردم است و اگر در این میان منافع بیش از 50 قصاب بهشهری به خظر بیافتد نباید نگران بود .

رییس شبکه بهداشت و درمان بهشهر بیان کرد : دلیل اصلی بی رغبتی قصابان برای تهیه گوشت از کشتارگاه جویبار، فعالیت همزمان قصابان در شغل گوسفندداری است .

صالح طبری افزود : اگر این افراد شغل خود را از گوسفند داری جدا کرده و فقط به قصابی بپردازند، بخش زیادی از مشکلات کاهش یافته و دیگر نگرانی از دور بودن مسیر تا جویبار برای انتقال گوسفندان وجود ندارد .

وی ادامه داد : شهرداری بهشهر برای انتقال گوشت ها از کشتارگاه جویبار ماشینی را تهیه و برای این امر اختصاص داد اما بردن دام زنده به این کشتارگاه موجب افزایش هزینه ها و به تبع آن ایجاد مشکل برای قصابان می کند و به همین دلیل آن ها حاضر به اجرای این قانون نیستد . ک/3

7331/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا