گوناگون

استاندارهمدان:خواسته مقام معظم رهبری با طرح تحول نظام سلامت محقق شد

81164843 5696883

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈ روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیانات خویش بر توجه و احترام به بیماران در بیمارستان ها تاکید داشته اند، افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر حفظ کرامت و احترام بیماران منویات مقام معظم رهبری نیز محقق شد.

وی اضافه کرد: کم شدن هزینه های بیمارستانی تنها مزیت اجرای طرح تحول نظام سلامت نیست ، بلکه حفظ عزت و کرامت بیماران و شخصیت دادن به مردم جامعه از مزایای دیگر این طرح است.

استاندارهمدان افزایش تخت های بیمارستانی و توسعه بیمارستان ها در درازمدت را از دیگر برنامه های استان ها برای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

نیکبخت ،با انتقاد از ناکافی بودن انعکاس اخبار مربوط به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: این طرح یک خدمت بزرگ و شایسته است که در جامعه کمتر اطلاع رسانی شده است.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت از محل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها انجام شد که از این محل می توان در زمینه تولید و امور رفاهی و اجتماعی نیز خدمات دیگری به مردم ارایه داد.

نیکبخت ،همچنین با تقدیر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی همدان به لحاظ اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، گفت: همدان در اجرای موفق این طرح جزء پنج استان برتر کشور معرفی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند، اظهار داشت: از مدیران دستگاه های اجرایی همدان نسبت به جذب اعتبار ملی قدردانی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان دو هزار و 909 بیمار از بیمارستان های دولتی ترخیص شدند که دراین ارتباط سه میلیارد و 500 میلیون ریال از سهم یارانه ای هزینه شده است.

ˈرشید حیدری مقدمˈ افزود: همچنین در این مدت 247 زایمان طبیعی، به صورت رایگان در بیمارستان های دولتی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت پنج بسته اجرایی دارد که دو بسته آن عملی شده و سه بسته دیگر نیز تا خرداد ماه اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت 350 میلیارد ریال اعتبار در دو بخش برای استان همدان واریز شده و در این زمینه هیچ مشکل اعتباری وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری همدان نیز از اجرای برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری خبر داد و گفت: این طرح در 30 برنامه و برای 50 دستگاه اجرایی استان اجرایی می شود.

ˈرضا قیاسیˈ افزود: این برنامه بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا می شود و از این پس رتبه بندی استان ها در سطح کشور و دستگاه های اجرایی در استان ها بر این اساس خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای اجرای برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری هفت کمیته عملیاتی و دو کمیته ارزیابی در استان همدان تشکیل شده است.

فرماندار فامنین نیز با ارایه گزارشی از روند پیشرفت طرح های عمرانی این شهرستان گفت: استخر سرپوشیده با 65 درصد پیشرفت، سالن ورزشی باستانی با 30 درصد پیشرفت و مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان با پنج درصد پیشرفت از جمله مهمترین طرح های شهرستان است که برای اتمام، نیازمند اعتبار لازم است.

سیدˈرسول حسینیˈ افزود: از مجموع 65 روستای شهرستان فامنین 25 روستا با تانکر آبرسانی می شوند که باید برای رفع این مشکل نگاه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز آغاز شد که با اجرایی شدن این طرح هزینه بستری در بیمارستان ها برای بیمار از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافته و انجام زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی همدان رایگان شده است.

7523/575

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا