گوناگون

استاندار بوشهر: شناسایی مشکلات مردم کمک شایانی درخدمت رسانی است

81241530 5830012

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز جمعه در نشست شورای اداری و هم اندیشی توسعه بخش ریگ افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده به همراه مدیران در بخش های استان خدمت مردم خواهیم رسید و حرف های آنان را برحسب وظیفه ای که داریم باحوصله گوش داده و در پیگیری و حل مشکلات آنان مجدانه تلاش می کنیم.

وی اظهارکرد: هدف ازحضور دربخش های استان این است که مطالبات و مشکلات مردم مناطق مختلف استان را بشنویم با پیگیری برای حل آنها گام برداریم.

سالاری ادامه داد: مسایلی که دراین نشست ها مطرح می شود حتی جزئی ترین آنها پیگیری و نتایج آن به اطلاع فرمانداران و بخشداران هرمنطقه خواهد رسید.

استاندار بوشهر گفت: اطلاع یافتن از مشکلات و خواسته های مردم هر بخش تنها نباید از طریق فرمانداری و بخشداری ها بدست آید بلکه مدیران قبل از شرکت در این نشست ها با هماهنگی فرمانداران و بخشداران با صنف مخاطب خود جلسه برگزار کرده و دغدغه های آنان را بشنوند تا بهتر بتوان در مورد آنها بحث و تصمیم گیری کرد.

وی اظهارکرد: اعتباراتی که امسال با توجه به محدودیت ها در اختیار شهرستانها قرارگرفته درآن دخالتی نداشتیم و این مهم در چندین سال اخیر سابقه نداشته است.

سالاری گفت: دراین زمینه منابع استانی را در بین فرمانداران تقسیم و آنان در کمیته برنامه ریزی با همکاری دستگاههای اجرایی و اولویت سنجی اعتبارات را توزیع کردند.

استاندار بوشهر با بیان این که فرماندار گناوه در تخصیص اعتبارات به همه حوزه ها توجه و دقت لازم را کردند، افزود: سهم اعتباراتی که برای بندرریگ اختصاص یافته نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت ها و موهبت های خداوندی در هر منطقه ای از این استان نهایت استفاده را ببریم.

سالاری بیان کرد:اسکله تجاری بندرریگ که یک فرصت و ظرفیت برای این منطقه است، وضعیت مطلوب و مناسبی ندارد.

وی افزود: باتوجه به این که هنوز متولی و متصدی این اسکله تجاری مشخص نشده از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان انتظار داریم که برای تصدی گری این بخش پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی وقتی متولی این بخش شد می تواند گره گشا باشد و مشکلات گریبانگیر آن را برطرف کند.

استاندار بوشهر افزود: برای سامان دادن به وضعیت اسکله این بندر راه کوتاه مدتی تعریف شده که شهرداری با همکاری تعاونی لنجداران آن را انجام خواهند داد.

سالاری گفت: یک خیر آمادگی خود را برای پرداخت نصف هزینه احداث سالن ورزشی بانوان این بندر اعلام کرده که درصورت آغاز کار آن استانداری نیز سه میلیارد ریال برای تکمیل آن کمک خواهد کرد.

استاندار بوشهر در پاسخ به نمایندگان اقشار در باره فرصت های شغلی در دستگاههای دولتی گفت: از سال 91 تاکنون استخدام در دستگاههای دولتی این استان انجام نشده است و در مدت تصدی مسوولیت حتی یک نفر در دستگاههای دولتی مشغول بکار نشده زیرا مجوزی نبوده است.

وی افزود: درصورتی که مجوز استخدامی اخذ شود بدون تردید عادلانه و با شفافیت آن را اجرایی خواهیم کرد و این طور نخواهد بود کسی که دسترسی بهتری به ما داشته باشد استخدام خواهد شد بلکه ازطریق آزمون و قانونی و با نظارت مستقیم برگزار خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: مردم بندرریگ از دیرباز به عنوان مرزبانانی استوار از خلیج فارس دربرابر استعمارگران ایستادگی و حفاظت و پاسداری کرده و در دوران انقلاب نیز با همدلی و اتحاد، وفاداری خود را با تقدیم 22 شهید نسبت به نظام و آرمان های امام راحل به اثبات رسانده اند.

عبدالنبی یوسفی افزود: برطرف کردن مشکلات و نیازهای بخش ریگ از اولویت ها بوده و دراین ارتباط به اطلاع استاندار در ملاقات حضوری رسانده شده است.

امام جمعه بندرریگ گفت: حضور استاندار در مناطق مختلف استان در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی ازسوی رهبرمعظم انقلاب نامگذاری شده ستودنی و قابل تحسین است.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: این منطقه ظرفیت و استعدادهای فراوانی دارد که امیدواریم حضور استاندار منشا خیر و برکات برای مردم این منطقه باشد.

وی با بیان این که برای خارج کردن این بخش از بن بست راههای متعددی وجود دارد، گفت: احداث میدان امام علی(ع)، ادامه جاده ساحلی بطول 10 کیلومتر تا گناوه، اتصال ساحل ریگ به گناوه، ساماندهی خور، مهار رود شور، راه اندازی اسکله صیادی روستای جزیره و تکمیل جزیره گردشگری میرمهنا می تواند به توسعه و پیشرفت این منطقه کمک شایانی کند.

امام جمعه اهل سنت روستای جزیره گفت: جامعه اهل سنت این دیاردر کنار برادران اهل شیعه زندگی درسایه تبعیت از ولایت فقیه همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند.

شیخ کردی افزود: باتوجه به این که دشمن ازطریق فرهنگی برنامه ریزی های کلانی کرده انتظار است که مسوولان ذی ربط قدم های اساسی دربرابر این ترفند دشمنان بردارند.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد. ک/2

637/539

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا