گوناگون

استاندار مازندران: دانشگاه‌ها باید منشاء نشاط و امید در جامعه باشند

استاندار مازندران گفت: دانشگاه‌ها باید منشاء نشاط و امید در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار امروز سه شنبه 22 مهر در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان علاوه بر دغدغه درس و تحصیل باید مشکلات کشور را نیز از دغدغه‌های خود بدانند، ما شور و نشاط علمی و دانشجویی را حق طبیعی دانشجویان می‌دانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید منشاء نشاط و امید در جامعه باشند.

فلاح با بیان اینکه اولویت ما در مازندران توجه ویژه به بخش دانشگاهی و پژوهشی است، گفت: دانشگاه نباید محدود به یک مجموعه فعالیت‌های روتین و خطی باشد بلکه باید در مسائل کلان استان دخالت و مشارکت کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های دولتی باید سیستماتیک و نظام‎مند باشد، افزود: حضور مدیران در دانشگاه‌ها اهمیت و نقش دانشگاه را در تصمیم‌سازی‌های مدیریت کلان تاثیرگذار می‌کند.

وی به تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهت رفع مشکلات داخل دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: اهمیت نقش علم و فناوری در توسعه و پیشرفت کشورها به گونه‌ای است که بیشتر کشورها بیشترین منابع خود را صرف آموزش و پژوهش می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه مازندران طی سال‌های گذشته به دلیل فقدان ایده جامع و آینده‌نگری به جایگاه واقعی خود دست نیافته است، گفت: در حوزه‌های مختلف نیازمند نظریه‌پردازی و پیشتازی دانشگاهیان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به برنامه ششم توسعه استان عنوان کرد: آمادگی پذیرش نظرات صاحب‌نظران و دانشگاهیان برای توسعه استان در دستور کار قرار دارد چراکه امروز تصمیم‌سازی بدون نظر متخصصان و دانشگاهیان غیرممکن است.‌

وی با بیان اینکه استان مازندران در حال پیشرفت در تمام زمینه‌هاست، گفت: در حال حاضر استان مازندران به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز عصر کارآفرینی است با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در کنار بحث نظریه‌پردازی و تئوریک باید به کانون کارآفرینی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در کنار تولید دانش قابلیت تبدیل دانش به تکنولوژی و سایر زنجیره‌های تولید محصول را مدیریت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا