گوناگون

استفاده از انرژی‌های نو در شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد از وزش سه نوع باد متفاوت در این شهر خبر داد و گفت: می‌توان از پتانسیل این بادها در راستای توسعه پایدار این شهر نمونه گردشگری استفاده کرد.

علی امینی شاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سمنان، از بهره‌گیری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیری همچون باد برای امور زیرساختی در شهمیرزاد در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد و اظهار کرد: حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نو در راستای توسعه پایدار یک ضرورت است.

شهردار شهمیرزاد، افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر به نوعی مقابله با توسعه پایدار شهرها است و لذا ضرورت دارد همه مدیران شهری به سمت توسعه پایدار رفته و برنامه‌های شهری خود را بر مبنای آن تدوین کنند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم مدیران شهری برنامه‌ریزی برای امور زیربنایی است، تصریح کرد: باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف منطقه در راستای توسعه پایدار استفاده کرد؛ چرا که بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بالقوه منطقه‌ای به نوعی، احترام به شهر و ساکنان آن است.

شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه این شهر دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم و بالقوه این شهر، انرژی باد است و این انرژی و منبع خدادادی می‌تواند یکی از مهمترین منابع تامین کننده انرژی برای امور زیرساختی شهر باشد.

امینی شاد به توپوگرافی ویژه شهر شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: سه نوع باد متفاوت از ورودی‌های مختلف در این شهر می‌وزند. یک نوع بادی است که از سمت مازندران می‌وزد، همچنین یک جریان باد دیگر از ورودی چاشم و یکی نیز از سمت مهدیشهر به سمت شهمیرزاد می‌وزد.

وی ادامه داد: هر کدام از این بادها در فصل خاصی وزیده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را برای این شهر ایجاد می‌کنند.

وی از رایزنی‌های مختلف شهرداری شهمیرزاد با سازمان انرژی‌های نو کشور خبر داد و گفت: در این راستا نیز طرح توجیهی استفاده از این انرژی نیز از سوی این شهرداری تهیه و تدوین شده و طی یکی دو ماه آینده دستگاه‌های سرعت سنج باد در مکان‌های مشخص شده از سوی این سازمان نصب و مطالعات علمی برای ثبت داده‌ها و تحلیل داده‌ها آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: قرار است از ظرفیت‌های ایجاد شده و انرژی باد برای نصب توربین‌های بادی و تولید برق در این شهر نمونه گردشگری بین المللی استفاده شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا