گوناگون

اعزام 70 پزشک به مناطق محروم استان اصفهان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکسال گذشته نزدیک به 70 پزشک به پزشکان استان اصفهان اضافه شده تا در 70 منطقه محروم و روستایی استان خدمت کنند.

«عباس‌علی جوادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اصفهان، با بیان اینکه پارسال، سرانه‌ی حقوق پزشکان بسیار کم بود و در یک سال اخیر با افزایش آن، میزان سرانه متعادل شده است، اظهار کرد: مبلغی که پارسال، بعنوان سرانه به پزشکان پرداخت می‌شد رضایت آن‌ها را جلب نمی‌کرد.

وی افزود: سال گذشته با اینکه طرح پزشک روستایی داشتیم اما اکثر روستاهای ما بدون پزشک بودند و پزشکان حاضر نبودند با حقوقی که به آن‌ها داده می‌شود در روستاها طبابت کنند.

معاون بهداشت استان اصفهان ادامه داد: امسال با دو تا سه برابر شدن حقوق پزشکان در مناطق محروم و روستاها، تنها 9 منطقه روستایی استان اصفهان بدون پزشک باقی‌مانده و نیروی دیگر مناطق تأمین شده است.

جوادی با بیان اینکه در یکسال گذشته نزدیک به 70 پزشک به پزشکان استان اصفهان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: پیش از سال 1392 نزدیک به 80 منطقه و روستا در استان اصفهان بدون پزشک بود که هم‌اکنون کمتر از 10 منطقه بدون پزشک داریم و سعی داریم تا در آینده‌ نیروی مورد نیاز این مناطق را تأمین کنیم.

وی با اشاره به تغییرات کلی و جزئی در آئین‌نامه‌ها افزود: بعنوان نمونه در دندانپزشکی خدمات محدودی ارائه می‌شد اما با تغییر آئین‌نامه‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی مواردی جدیدی از خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

معاون بهداشت استان اصفهان با اشاره به میزان درصد خدمتی که به داروها داده می‌شود تا مردم بتوانند آن‌ها را از مراکز بهداشتی و درمانی تهیه کنند، ادامه داد: 350 قلم دارو یا 425 شکل دارویی در اختیار بیماران است و علاوه‌بر این در گذشته 30 درصد فرانشیز از بیمار اخذ می‌شد در حالی‌که اکنون بیماران تنها 10 درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند.

جوادی با بیان اینکه در زمینه‌ی نظارت بر تغذیه، قوانین تغییر نکرده اما همکاران ما در مرکز بهداشت استان، برای نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی اهتمام بیشتری دارند، افزود: نداشتن نظارت صحیح بر مواد غذایی و بهداشتی موجب می‌شود تا شمار بیماران افزایش یابد و هزینه‌ی بیشتری به کشور تحمیل شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش بیشتر مسئولان و فشار بیشتری که بر اغذیه‌فروشان وارد می‌شود وضعیت تغذیه تا حد بسیاری بهبود یابد و تغذیه‌ی سالم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا