گوناگون

امام جمعه گرگان: صداقت و اخلاق مداری اصل کار رسانه است

81222662 5797996

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ روز سه شنبه در دیدار رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان گلستان، افزود: مهمترین سرمایه ما اعتماد مردم است که جز با صداقت به عنوان اصلی ترین رکن آن به دست نمی آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه صداقت به عنوان یک اصل مهم و اساسی باعث جلب هر چه بیشتر اعتماد عمومی می شود، گفت: امروز دنیا تشنه صداقت است و اگر بتوانیم صادقانه، واقع بینانه و درست وارد عرصه شویم، بر امپریالیسم رسانه ای غرب نیز پیروز خواهیم شد.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری اینکه جلب اعتماد در عرصه بین المللی ما را در عرصه های مختلف به پیروزی خواهد رساند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با تقویت اعتماد عمومی در داخل آن را به بیرون مرزها نیز تعمیم دهیم و دنیا را متوجه این موضوع کنیم که راستگو بوده و دنبال شایعه پراکنی نیستیم.

امام جمعه گرگان افزود: گاهی اوقات در برخی رسانه ها موضوعات بی پایه و اساس مطرح می شود، اگر مردم از یک رسانه یک بار دروغ بشنوند اعتمادشان سلب می شود بنابراین مهمترین وظیفه خبرنگاران صداقت است.

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: با برنامه ریزی هایی که دشمن دارد نباید اجازه دهیم ذهنیت مردم به سمت اخبار و رسانه های بیگانه برود. امروز دنیا در کنار جنگ نظامی و اقتصادی در عرصه خبر نیز جنگ خبری به راه انداخته است و بدون شک با امکانات زیادی که در اختیار دارند نمی توانیم در برابر آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: کشورهای غربی و بویژه دشمنان ما سعی دارند با ابزار و اثاثیه ای که در اختیار دارند تمام دنیا را تحت پوشش رسانه ای خود بگیرند و مردم ما را نیز به سمت و سوی مورد نظرشان سوق دهند و در این عرصه با انعکاس اخبار صحیح می توانیم توطئه ها را خنثی کنیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ˈآنچه برای مراکز خبری ما نیاز است صداقت در گفتار و افزایش اعتماد ملی و عمومی است،ˈ اظهار امیدواری کرد با داشتن صداقت در تمامی صحنه های جهانی بر دشمنان عرصه خبری پیروز شویم.

امام جمعه گرگان در پایان ابراز امیدواری کرد دولت تدبیر و امید در اجرای برنامه های خود موفق باشد.

در این نشست ˈمحمدمهدی کرمانیˈ رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان گزارشی از برنامه های آتی و رویکرد جدید سازمان متبوع خود ارائه کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور 80 سال قدمت و افزون بر 100 مرکز و نمایندگی در داخل و خارج کشور دارد.

7467/2729

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا