گوناگون

«طلایه داران» رونمایی شد

81222668 5798002

به گزارش ایرنا، این کتاب به معرفی ابعاد مختلف زندگی و شخصیتی 33 فرمانده شهید استان ایلام در دوران حماسه و خون، دفاع مقدس می پردازد.

در این آیین همچنین قطعه موسیقی با عنوان «مهران» که در وصف شهدا و رزمندگان این شهر مرزی ساخته شده بود رونمایی و به اجرا درآمد.

کتاب طلایه داران که از سوی «بهرام محسن پور» گرد آوری شده به همت انتشارات «زانا» ایلام منتشر و به چاپ رسیده که دربرگیرنده زندگی نامه، فعالیت ها و وصیت نامه های 33 فرمانده ایلامی در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در پیش گفتار این اثر نوشته است: « شمار شهدای استان ایلام در جنگ تحمیلی به سه هزار نفر می رسد که نزدیک به 1000 تن از آنان، مظلومانه در اثر بمباران های دشمن خونخوار به شهادت رسیدند. سرهنگ پاسدار «جعفر منتظری» ادامه می دهد: «افزون بر شهدای بمباران ها و دیگر حوادث ناشی از جنگ، بیشتر شهدای استان، کسانی هستند که در صحنه های نبرد به شهادت رسیده اند و در مصاف با دشمن، جان خود را فدا کردند.»

وی اظهار می کند: «چهره تابناک این عزیزان بر شمار زیادی از جوانان امروز استان، تا حدودی ناشناخته مانده است و تلاش های بیشتری برای معرفی آنان، آن گونه که سزاوارشان است باید صورت گیرد؛ بنابراین معرفی آنان فریضه ای است بر عهده کسانی که احساس مسوولیت می کنند و خود را وام دار آنان می دانند، زیرا آیندگان باید بدانند که در دل خاک این دیار چه گوهرهایی نهفته است.»

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام می افزاید: «بر این اساس، در مجموعه ی حاضر به معرفی آن گروه از رزمندگان شهید استان که در دوران دفاع مقدس سمت جانشین فرمانده گردان به بالا داشته اند، بسنده شده و امید است به زودی یادنامه دیگر رزمندگان استان تهیه و منتشر گردد تا در دسترس خوانندگان قرار گیرد.»

اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به مناسبت سالروز آزاد سازی مهران در عملیات «کربلای یک» و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات و دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های این آیین بود.

آیین رونمایی از طلایه داران با حضور شمار قابل توجهی از ایثارگران، گروه های مختلف مردم، خانواده های شهدا و جانبازان ایلامی دوران دفاع مقدس برگزار شد.

شهر مرزی مهران پس از چندین بار دست به دست بین رزمندگان اسلام و نیروهای بعثی سرانجام شب دهم تیرماه سال 65 در عملیات کربلای یک از اشغال دشمن خارج شد.

استان ایلام با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق است که در دوران جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران متحمل بیشترین آسیب های ناشی از هجوم زمینی و هوایی دشمن بعثی بود. ک/2

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا