گوناگون

انتقاد امام جمعه مشهد از تصمیم دانشگاه آزاد درباره حجاب/ ناهنجاری فرهنگی زمينه توطئه دشمن می شود

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر ، با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت در برابر فتنه ها و ترفندهای دشمنان افزود: ناهنجاری های فرهنگی از جمله بد حجابی زمینه ساز اجرای فتنه و توطئه های دشمنان است .

وی خواستار افزایش حساسیت مسئولان و دست اندرکاران نسبت به برخورد با ناهنجاری های فرهنگی و معضل بدحجابی در جامعه شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: برخی نسبت به بکار بردن کلمه دشمن حساسیت دارند و از سیاست های خصمانه دشمنان غفلت می کنند که این امر خطای بسیار بزرگی است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت:‌ دشمن در حال توطئه می‌آید و اینکه بنا باشد ما فضا را برای دشمن آماده و زمینه‌ها را فراهم کنیم اگر نگویم ناجوانمردی است غفلت بزرگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اخیرا در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور که پسوند اسلامی هم دارد – که ای کاش پسوند اسلامی را برمی‌داشتند- مسئول حراست این دانشگاه طی بخشنامه‌ای به تمام حراست‌های شعبه‌های دانشگاه اعلام کرده که حق اعتراض به استاد و دانشجوی بی‌حجاب را ندارند.

وی افزود: درست است که دانشگاه آزاد است اما دانشگاه آزاد در بی‌دینی و لامذهبی که نیست.

وی با بیان اینکه آیا حراست دانشگاه در مقابل بی‌حجابی مسئولیتی ندارد، گفت: دانشگاهی که یک میلیون دانشجو دارد اگر جولانگاه بی‌حجابی شود آیا این جز این است که یک راه برای دشمن باز و یک فضای آکادمیک را جلوی دشمن بگذاریم.

امام جمعه مشهد همچنین به مناسبت ششم ماه مبارک رمضان، سالروز ولایتعهدی حضرت ثامن الحجج (ع) گفت: رنجی که آن امام همام در قبول ولایتعهدی تحمیلی از سوی مامون عباسی متحمل شدند به مراتب بیشتر از رنج زمان شهادت آن حضرت بود.

آیت الله علم الهدی افزود: عمق مظلومیت حضرت امام رضا (ع) به طور واقعی شناخته نشده وبه همین سبب سالروز ولایتعهدی آن حضرت به تعبیری روز زیارتی خاص امام هشتم (ع) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا