گوناگون

انتقاد یک داور از نبودن خانه تکواندو در ایلام

یک داور بین‌المللی تکواندو گفت: نبود زیرساخت‌های کافی برای توسعه این رشته دست مربیان را برای خدمت بیشتر به جامعه استان بسته است.

سیدسعدالله نبوی‌نژاد در حاشیه برگزاری مسابقات استانی تکواندو در سالن ورزشی “قلاویزان” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه ایلام، اظهارکرد: با توجه به حجم عظیم علاقه‌مندان رشته تکواندو در سطح استان، متاسفانه این رشته فاقد خانه است.

وی نبود امکانات لازم، تشک و سیستم داوری برای برگزاری مسابقات این رشته را از دیگر مشکلات این حوزه در استان دانست و افزود: نبود امکانات موجب ضربه وارد کردن به بحث آموزش در این رشته به علاقمندان شده است.

نبوی‌نژاد با بیان این‌که رشته تکواندو با توجه به حجم علاقه‌ای که به این رشته وجود دارد می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در پرکردن اوقات فراغت و سالم‌سازی کودکان، خردسالان، نوجوانان و جوانان ایفا کند، خاطرنشان کرد: نبود زیرساخت‌های کافی برای توسعه این رشته دست مربیان را برای خدمت بیشتر به جامعه استان بسته است.

این دارو درجه 2 تکواندو ادامه داد: با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در این رشته در استان وجود دارد از مسئولان انتظار داریم از این رشته در استان حمایت جدی کنند تا شاهد جامعه‌ای پویا و سالم باشیم.

مسئول برگزاری مسابقات استانی تکواندو در ادامه با اشاره به این‌که 247 ورزشکار در سنین مختلف غنچه‌های امید، خردسالان و نونهالان از شهرستان‌های ایلام، آبدانان، ایوان، چرداول و دره‌شهر در این مسابقه به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: از کودک 5 ساله تا نونهال 14 ساله در این رقابت‌ها حضور دارند که نشانه‌ی علاقه زیاد به این رشته است.

نبوی‌نژاد هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی رده‌های پایین و سرمایه‌گذاری برای تیم‌های منتخب استان جهت اعزام به مسابقات کشوری عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اکثر ورزشکاران اولین بار است پا به میدان مسابقه می‌گذارند می‌تواند تجربه خوبی برای برای آینده آنها باشد.

مسئول برگزاری مسابقات استانی تکواندو از نبود اسپانسر برای حمایت از این رشته‌ در استان انتقاد کرد و افزود: با وجود کمبود شدید امکانات، استان ایلام در این رشته جایگاه هفتم کشور را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا