گوناگون

ايران نايب قهرمان کاراته دانشجويان جهان شد

به نقل از سايت فدراسيون کاراته در آخرين روز نهمين دوره رقابت‌هاي کاراته قهرماني دانشجويان جهان که در شهر بار کشور مونته‌نگرو جريان داشت، ايران در فينال کوميته تيمي با پيروزي مقابل مقدونيه، عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد تا با احتساب اين مدال، درمجموع با 3 طلا ( کوميته تيمي مردان، امير مهدي‌زاده و سحر کرجي )، يک نقره ( رزيتا عليپور ) و 4 برنز ( کوميته تيمي زنان، حميده عباسعلي، ذبيح الله پورشيب و سجاد گنج‌زاده ) نخستين بار نايب قهرمان اين پيکارها شود.

تيم دانشجويان ايران با ترکيب سجاد گنج‌زاده، علي فداکار، امير مهدي‌زاده، سعيد احمدي، ابراهيم حسن بيگي و ذبيح الله پورشيب، در ديدار پاياني با نتيجه 3 بر 2 از سد تيم مقدونيه گذشت و به نشان طلا دست يافت.

کاراته‌کاهاي ايران پيش از فينال در دورهاي اول و دوم با نتايج مشابه 3 بر صفر به ترتيب مقابل تيم‌هاي چين تايپه و برزيل به برتري رسيد و در نيمه نهايي نيز 3 بر يک جمهوري آذربايجان را از پيش رو برداشت. در اين بخش تيم‌هاي ترکيه و برزيل مشترکا سوم شدند.

در پايان اين دوره از مسابقات ژاپن با با کسب 5 طلا، يک نقره و 2 برنز در صدر جدول توزيع مدالها قرار گرفت و پس از ايران، تيم مصر با 2 طلا، 3 نقره و يک برنز سوم شد.

همچنين اسلواکي با يک طلا، 3 نقره و يک برنز عنوان چهارم را کسب کرد. مقدونيه با يک طلا، 2 نقره و يک برنز پنجم شد. فرانسه با يک طلا، يک نقره و 3 برنز در جاي ششم ايستاد. مونته‌نگرو با يک طلا و 2 برنز در رده هفتم جاي گرفت، بلاروس و مجارستان با يک طلا و يک برنز و برزيل و اتريش هم با يک نقره و 2 برنز عناوين بعدي را به دست آوردند.

ضمن اينکه در نهمين دوره مسابقات کاراته دانشجويان قهرمان جهان کرواسي، مونته نگرو، لوکزامبورگ، صربستان، انگليس، مالزي، جمهوري آذربايجان، مکزيک، فنلاند، بلغارستان و ايتاليا ديگر کشورهايي بودند که موفق شدند سهمي از مدال‌هاي توزيع شده داشته باشند.

گفتني است در اين دوره از مسابقات شهرام هروي و سمانه خوش‌قدم به ترتيب هدايت تيم‌هاي مردان و زنان ايران را بر عهده داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا