گوناگون

ایجاد فضای ورود بانوان در اقتصاد نیازمند توجه بیشتر است/ مشارکت اقتصادی زنان یک پنجم مردان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش “ارتقا مشارکت بانوان در ر شد اقتصادی البرز” با حضور رئیس کانون زنان بازرگان ایران، رئیس اتاق بازرگانی البرز و جمعی از بانوان فعال بخش خصوصی و دولتی و بانوان بازرگان استان ظهر چهارشنبه در محل اتاق در کرج برگزار شد.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های اقتصادی زنان در جامعه اظهار داشت: می توانیم فعالیت های اقتصادی زنان را به عنوان مهمترین ابزارهای رشد یک جامعه تلقی کنیم و با نگاه ویژه و پیشرو قرار دادن زنان در عرصه های اقتصاد به رشدی بلندمدت و پایدار دست یابیم.

فاطمه مقیمی با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از سرمایه های انسانی و به عنوان اصلی ترین عوامل حرکت اقتصادی کشور مطرح هستند، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه جایگاه ویژه برای رشد به آنها داده نشده است به عنوان نیمه فلج جامعه شناخته شده اند.

مشارکت اقتصادی زنان در ایران یک پنجم مردان

وی ادامه داد: زنان می توانند با انجام کار اقتصادی، همسو و همراه مردان جامعه برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور گام بردارند.

رئیس کاون زنان بازرگان ایران یادآور شد: یکی از عوامل مهم پیشرفت اقتصادی در کشورهای توسعه یافته بهره گیری از زنان در عرصه اقتصادی است.

مقیمی با اشاره به اینکه مشارکت اقتصادی زنان در ایران یک پنجم مردان است، افزود: ایجاد فضا و شرایط بهتر برای ورود و مشارکت زنان دانش آموخته در بحث اشتغال نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.

اقتصاد دانش بنیان منجر به ساماندهی فضای کسب و کار می شود

رییس کانون زنان بازرگان استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه با سوق دادن اقتصاد به سمت اتصاد دانش بنیان می توانیم  فضای کسب و کار و اشتغال را در کشور ساماندهی کنیم.

“ماهرخ فلاحی”  با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه اقتصادی فعالیت دارند توانمندی های خود را ثابت کرده اند، افزود: مسئولان جامعه باید از استعدادهای زنان در عرصه تجارت و بازرگانی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: باید توجه به بانوان به حدی برسد که جامعه از توانایی ها و استعداد های زنان در تجارت بازرگانی، کارآفرینی و نوآوری به نحوه مطلوب برخوردار شود.

حمایت از  ایجاد و تقویت تشکل های صنفی در البرز

در ادامه این نشست حسین طوسی رئیس اتاق البرز در سخنانی اظهار داشت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق بازرگانی را مکلف کرده است تا تشکل ها را مورد حمایت و توجه خاص خود قرار داده و نسبت به سازماندهی و ساماندهی این نهاد ها اقدام کند.

طوسی پدیده ایجاد تشکل ها را ناشی از الزامات جامعه مدرن عنوان کرد و یادآور شد: اساتید، جامعه شناسان و صاحب نظران بر این اعتقادند که با عواملی مانند عقلانیت، آزادی، کنش تشکلاتی، سازماندهی و نظم پذیری است که تشکل تعریف واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین فعالیت های اتاق بازرگانی ایجاد و تقویت تشکل های صنعتی و صنفی است زیرا معتقدیم هویت واقعی اصناف، تجار و بازرگانان در درون این تشکلها شکل می گیرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: تشکل ها با تصمیم های جمعی می توانند حرکت های مفیدی در توسعه کشور داشته باشند.

طوسی افزود: تشکل ها برای موفقیت باید حرکت های انفرادی و بنگاه داری را کنار گذاشته و این واقعیت را باور داشته باشند که تشکلها جای عمل و تلاش برای هم افزایی و مشارکت جمعی است.

در این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک میان کانون زنان بازرگان و مجمع امور صنفی استان البرز به امضا رسید.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا