گوناگون

بررسی پروژه‌های چهارمحال‌وبختیاری با حضور رئیس‌جمهور در شورای اداری استان

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به تشریح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در جلسه شورای ادارای استان با حضور ریاست جمهوری مطرح خواهد شد، پرداخت.

گودرز امیری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار عمرانی استان برای ارائه در جلسه شورای ادارای استان با حضور ریاست جمهوری و آماده شده است به تشریح بخشی از این طرح‌ها پرداخت.

وی بهره‌برداری و تکمیل جاده‌ها و مسیرهای حیاتی را در اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام استان دانست و گفت: جاده شهرکرد، بن، داران یکی از پروژه‌های جاده‌ای مهم استان محسوب می‎شود که در سال 90 افتتاح و تاکنون 28 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیری جاده فارسان، دشتک، خوزستان را یکی از طرح‌های نیمه تمام دیگر در حوزه راه‌ها عنوان و اظهار کرد: این پروژه نیز برای بهره‌برداری نیاز به 40 میلیارد تومان اعتبار دارد که امید است در جلسه شورای ادارای تصمیم راهگشایی برای آن اتخاذ شود.

وی گفت: با اجرا و بهره‌برداری این طرح‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه جاده‌ها، استان چهارمحال و بختیاری از طریق مسیرهای ارتباطی فلات مرکزی ایران به سه استان خوزستان، لرستان و اصفهان متصل خواهد شد.

امیری طرح فولاد سفید دشت را یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام استان عنوان و با اشاره به اشتغالزایی بسیار بالای این طرح گفت: این طرح در سال 86 توسط دولت نهم کلید خورد و اکنون وارد فاز انتخاب پیمانکار شده و تاکنون پیشرفت بیش از 50 درصد داشته است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح، بیش از یک تن فولاد خام تولید و عرضه خواهد شد، افزود: علاوه بر این با راه‌اندازی مجتمع فولاد بیش از 10 درصد به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

امیری راه‌آهن را یکی دیگر از طرح‌های مهم و اولویت‌دار استان برشمرد و با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح دسترسی استان‌های مرکزی به آب‌های خلیج فارس آسان خواهد شد، گفت: جذب اعتبار برای اجرای این طرح ذغدغه و الویت اصلی در این سفر است.

وی احداث راه‌آهن را بستر و زمینه مناسب برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در استان دانست و گفت: با اتصال راه‌آهن به شبکه ریلی کشور صنایع همچون ورق خودرو، فولاد یک میلیون تنی، سیمان شهرکرد، منطقه ویژه اقتصادی و قطب صنعتی اول و دوم استان به حمل و نقل ریلی مجهز می‌شوند.

امیری سد ونک، طرح آبرسانی بن به بروجن برای تهیه آب صنعت و شرب، اتصال آب به تالاب چغاخور و احیاء دو تالاب گندمان و چغاخور و توسعه و تامین زیرساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری را از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار استان عنوان کرد.

وی به تونل انتقال آب سبزکوه به چغاخور اشاره و از آن به عنوان یکی دیگر از پروژه‎های عمرانی اولویت‌دار استان یاد کرد و گفت: جمع‌آوری آب حوزه سبزکوه به کمک یک سد و انتقال آن به کمک یک کانال و تونل به چغاخور و ذخیره سازی و تنظیم روان‌آب حوزه آبریز سبزکوه به منظور تامین آب مطمئن برای اراضی کشاورزی مستعد، اشتغالزایی و تثبیت جمعیت بومی منطقه و ایجاد زیربنای لازم برای انجام فعالیت‌های متنوع اقتصادی هدف کلی این طرح محسوب می‌شود.

تکمیل فاز دوم بیمارستان آیت‌الله کاشانی، بیمارستان بروجن، لردگان و مالخلیفه، احداث مجتمع پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت 60 هکتار و تامین اعتبار برای بهره‌برداری پالایشگاه بروجن را جزء دیگر طرح‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار دیگر در استان برشمرد.

وی انتظار و خروجی از این سفر را ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و توسعه بیش از پیش استان در عرصه اقتصادی و اشتغالزایی عنوان کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا