گوناگون

برگزاری نخستین جشنواره «انگور» در چهارمحال و بختیاری

نخستین جشنواره «انگور، یاقوت ناغان» در شهر ناغان از توابع شهرستان کیار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری، سیدطاهر نوربخش مدیر باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این جشنواره با بیان اینکه اکنون در دنیا بیش از هفت میلیون هکتار باغ انگور وجود دارد، افزود: از این میزان 252 هزار و 197 هکتار در کشور ایران است.

وی با اشاره به وجود 5247 هکتار باغ انگور در استان، تصریح‌کرد: شهر ناغان با 650 هکتار باغ انگور مقام اول تولید انگور را در استان دارد.

وی به مشکلات باغداران انگور اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر این باغات مورد بی‌مهری قرار گرفته‎اند و عدم توجه به مشکلات باغداران سبب خشکیدن بسیاری از تاکستان‎ها شده است.

نوربخش اظهار کرد: دولت تدبیر و امید رویکرد جدیدی در راستای ساماندهی باغات اتخاذ کرده است در همین راستا ساماندهی باغات بادام، هلو، انگور و گردو در استان در دستور کار است.

وی انگور را قدیمی‌ترین محصول باغی دنیا عنوان کرد و گفت: قدمت این میوه به 2500 سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و در کشور ما بهترین ارقام انگور تولید می‎شود.

نوربخش با بیان اینکه انگور ناغان از بهترین ارقام انگور است، افزود: در چند سال اخیر باغات انگور این شهر دچار خشکیدگی شده‎اند که در راستای رفع این مشکل متخصصان انگور از باغات بازدید کردند تا با همکاری مسئولان راهکاری برای رفع آن ارائه شود.

به گزارش ایسنا، شهر ناغان از توابع شهرستان کیار است و از نظر طبیعی این شهر در ناحیه‌ای کوهستانی و با ارتفاع 1983 متر از سطح دریا قرار دارد این شهر از مساعدترین مناطق برای باغداری است، باغات در کنار ویژگی‎های گردشگری از جمله چشمه‌های زلال این شهر جلوه خاصی به آن بخشیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا