گوناگون

بهره‌برداری از 80 پروژه مصوب در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 80 پروژه مصوب در سفر ریاست جمهوری به استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‎رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی طرح‎های عمرانی مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، با اشاره به 98 پروژه مصوب در این سفر، افزود: از این تعداد برای 84 پروژه اعتبارات مالی تخصیص داده شد و بنا شد 80 پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه، اعتبارات کل این پروژه‌ها حدود 222 میلیارد تومان است، تصریح کرد: چهار پروژه نیز تا پایان سال 94 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به چهار پروژه اصلی مصوب در این سفر، گفت: پروژه راه آهن، آب رسانی محور بن- شهرکرد- بروجن، فولاد و گردشگری چهار پروژه ملی استان است که اجرای این پروژه‎ها مورد تاکید رئیس جمهور بود.

وی اظهار کرد: احداث آب ونک، ساماندهی وضعیت عشایر، ایجاد رشته گردشگری و صنایع، پیگیری موضوع واگذاری مدیریت کارون4، تحقیق دانشگاه شهرکرد از زندگی عشایر، تکمیل پروژه جایگزین جاده کارون 4، تکمیل سد خرسان 3، استفاده از آبیاری مدرن بر کشاورزی و حرکت کشاورزی سنتی به سمت مدرن و توسعه صنایع و اشتغال شش هزار نفر در صنایع دستی از جمله 10 پروژه‌ای بوده است که در سفر رئیس جمهور به این استان به آن‌ها اشاره شد.

سلیمانی با اشاره به طرح‎های مصوب فنی حرفه‌ای در این سفر، اظهارکرد: پیش بینی می‌شود سه آموزشکده فنی‌حرفه‌ای دخترانه جونقان، فنی حرفه‌ای پسرانه بروجن و آموزشکده کشاورزی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: آموزشکده فنی حرفه‌ای دخترانه جونقان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با برآورد اعتبار 32 میلیارد ریال که تا کنون 25 میلیارد ریال آن پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود با تخصیص یک میلیارد ریال دیگر این پروژه تا 15 اسفند ماه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا