گوناگون

بيداد كم‌آبي در استان يزد/ اعتياد 30 درصد جوانان يزدي به سيگار و قليان

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا تابش، روز يكشنبه در صحن علني مجلس با بيان يك تذكر ملي و سه تذكر استاني اظهار داشت: در آيين و مذهبي كه علت برانگيخته شدن پيامبرش، اكمال و اتمام اخلاق است، شايسته نيست با زير پا نهادن معيارهاي اخلاقي و انصاف و عدالت نه تنها منتقدان؛ بلكه سرمايه هاي ملي و نمادين در تريبونهاي رسمي به هر اتهام و جرم ناكرده متهم شوند و امكان دفاع از خود را نداشته باشند.

وي افزود: اگر اين كار را از مجلس كه طبق آئين نامه، اين حق براي هر كسي كه مورد تعرض قرار گرفت، پيش بيني شده، شروع كنيم و از صدا و سيما كه بايد رسانه ملي باشد، مورد تاسي آحاد جامعه و شهروندان قرار خواهد گرفت و گامي در جهت ترويج اخلاق اسلامي خواهد بود.

وزارت نيرو در تامين اعتبار اجراي خط دوم انتقال آب به يزد تسريع كند

تابش همچنين از وزارت نيرو و معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري خواست تا نسبت به تسريع در اجراي خط دوم انتقال آب به استان يزد و تامين اعتبار لازم و ارجاع كار به آب منطقه اي كه تجربه و صلاحيت  اين كار را دارد، اقدام كند.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر كمبود آب در استان بيداد مي كند به نحوي كه بارندگي سال گذشته 80 ميليمتر بوده كه اين ميزان در مقايسه با ميانگين بارندگي ساليانه كشوري به ميزان 240 ميليمتر، قابل تامل است.

نماينده مردم اردكان در مجلس ادامه داد: دشت هاي استان يزد سالانه حدود 300 ميليون متر مكعب بيلان منفي دارند و اگر يك روز جريان آب انتقالي به استان قطع شود، بايد آب جيره بندي شود و در شهرهايي همچون اردكان بحران خواهيم داشت.

لزوم اجراي مصوبه دولت در مورد هزينه مصرف برق در مناطق گرمسيري استان يزد

 تابش ادامه داد: متجاوز از يك سال است استانداري، نمايندگان مردم و ادارات كل هواشناسي و برق با آمار و ارقام، اثبات كرده اند كه در بخشي از مناطق گرمسير استان بايد تعرفه برق مناطق گرمسيري اعمال و تعرفه ها كاهش يابد بنابراين وزارت نيرو در اين امر تعلل نكند و هر چه زودتر مصوبه هيئت دولت در اين خصوص را داشته باشد تا مردم اين مناطق كه نوعاً محروم هستند، پول كمتري بابت هزينه برق بپردازند.

وي اظهار داشت: سال 92 توليد انر‍‍ژي در استان 6 ميليارد و 200 ميليون كيلو وات ساعت برق بوده است همچنين مصرف  برق  استان در سال 92 به رقم 6 ميليارد و 350 ميليون كيلو وات ساعت برق رسيده است و تا سال آينده به نقطه سر به سري  مي رسيم .

تابش خطاب به مسئولان وزارت نيرو عنوان كرد: 67.5 درصد برق استان در عرصه صنعت كاربرد دارد كه اين يك شاخص مهم توسعه اي است و در عين حال براي دولت درآمد زاست پس زودتر براي كاهش هزينه برق مردم محروم در مناطق گرمسيري استان فكري بكنيد.

بيماريهايي نظير سرطان، ديابت و بيماريهاي قلبي در يزد روند افزايشي به خود گرفته است

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه محور توسعه پايدار، انسان توسعه يافته و سالم است، عنوان كرد: متاسفم امروز اعلام كنم در استان يزد 30 در صد مردم استان ديابت شناخته شده دارند  يا در آستانه ابتلا به اين بيماري هستند.

تابش همچنين بيان كرد: زنان استان يزد رتبه اول در كشور از نظر ابتلا به انواع سرطانها را دارند و مردان يزد نيز از نظر ابتلا به سرطان در رتبه سوم كشوري هستند.

وي افزود: در استان يزد در مجموع 30 درصد جوانان به مصرف مواد دخاني سيگار و قليان ‌معتاد هستند.

نماينده مردم اردكان در مجلس عنوان كرد: 40 درصد مرگهاي استان يزد نيز ناشي از امراض قلبي و عروقي، 13 درصد ناشي از سرطانها و 13 درصد ناشي از حوادث ترافيكي است.

وي تاكيد كرد: اين آمار كار جدي و برنامه ريزي شده ادارات كل ذيربط اعم از بهداشت و درمان، محيط زيست، جهاد كشاورزي، ورزش و جوانان، صدا و سيما، شهرداريها، صنعت و معدن و تجارت و ارشاد اسلامي را مي طلبد تا با اجراي برنامه هاي علمي و آموزشهاي لازم تحت نظر استانداري، هم از ادامه اين روند خطرناك كه هويت و اعتبار استان را مخدوش خواهد كرد، جلوگيري شود و هم سلامت و امنيت روحي و رواني مردم تامين شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا