گوناگون

تسهیل روند تحقق گردشگری سلامت در استان مرکزی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به قابلیت این استان در زمینه‌ی تحقق گردشگری سلامت گفت: این سازمان با تمهیداتی که اتخاذ و راه سرمایه‌گذاری را آسان کرده تا از این قابلیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

«سیدحسن حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی مرکزی، گفت: شرایط و امکانات رفاهی مناسب باید برای گردشگران داخلی و خارجی که برای درمان و یا گردشگری در استان حضور می‌یابند باید مهیا باشد.

وی افزود: در حوزه‌ی گردشگری سلامت دو بخش احداث هتل بیمارستان و توریسم درمانی مد نظر است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: احداث هتل بیمارستان با همکاری سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذار باید طبق دستورالعمل‌ها شرایط لازم را برای احداث داشته باشد.

حسینی در خصوص توریسم درمانی در استان مرکزی گفت: دو شهر «تفرش» و «محلات» برای این امر در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: تفرش با داشتن آب و هوای بسیار مطلوب و نیز آرامش فکری و روانی که محیط این شهر برای گردشگران مهیا می‌کند و محلات با داشتن چشمه‌های آبگرم در کنار آب و هوای مناسب بستر خوبی را برای تحقق توریسم‌درمانی به وجود آورده‌اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در خصوص اسکان گردشگران در این شهرها خاطرنشان کرد: در تفرش به‌عنوان نمونه می‌توان به هتل پردیسان که محل مناسبی برای اسکان گردشگران سلامت است، اشاره کرد.

حسینی یادآور شد: در محدوده‌ی آبگرم محلات خانه‌های استیجاری زیر نظر هیچ سازمانی نبودند اما، با اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این منازل ساماندهی و قانونمند شدند و نیز مهمان‌پذیرهای مناسبی در این محدوده برای رفاه حال گردشگران ایجاد شده است.

وی از مناطق بکر شناخته شده و نشده در استان مرکزی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل استان، این سازمان برای رونق گردشگری سلامت برنامه‌ای را در خصوص جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بستر مناسب در کل استان مرکزی در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا