گوناگون

تشکیل مجمع استانداران، ظرفیتی عظیم برای استفاده از تجارب مدیران پیشین

استاندار قم، مجمع استانداران ظرفیتی ویژه برای استفاده از تجارب مدیران گذشته دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق صالحی‌منش» در نشست استانداران ادواری استان با حضور 5 تن از استانداران پیشین قم، از زحمات آنان قدردانی و اظهار کرد:‌ هر کدام از آقایان در مقطعی از تاریخ برای قم افتخار آفرینی کردند.

استاندار قم با بیان اینکه مردم و مراجع عظام به یاد زحمات این عزیزان هستند، تصریح کرد: عمران و آبادانی امروز قم مرهون تلاش‌ها و زحمات همه‌ی کسانی است که در ادوار مختلف در این شهر مسئولیت داشتند.

وی با تقدیر از ابتکار ارزنده‌ی وزارت کشور در تشکیل مجمع استانداران، آن را ظرفیتی عظیم برای استفاده از تجارب مدیران پیشین دانست و خاطرنشان کرد: می‌کوشیم نقطه نظرات و راهکارهای ارائه شده در این جلسه را جامه‌ی عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام صالحی‌منش با اشاره به جایگاه ممتاز قم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از دیدگاه‌های کارشناسان و نخبگان در بخش‌های مختلف برای شتاب‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت قم گفت: نشست امروز استانداران ادواری در راستای تحقق این مهم انجام شده است.

استانداران پیشین قم نیز در این جلسه به بیان تجربیات و دیدگاه‌های خود در راستای توسعه‌ی جایگاه استان در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی پرداختند.

*قم در کریدور ریلی و جاده‌ای کشور

«حمید طهایی» استاندار اسبق قم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: ایجاد مرکز جامع اطلاعات اسلامی و اتصال همه‌ی مراکز تحقیقاتی به این مرکز در راستای تجمیع اطلاعات بسیار راهگشاست.

وی با بیان اینکه استان قم در کریدور ریلی و جاده‌ای کشور قرار گرفته است، افزود: هزینه‌ی اندک حمل و نقل از قم به سراسر کشور از جمله نقاط قوتی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

*اختصاص اعتباری برای فعالیت‌های علمی در استان مد نظر باشد

«دریادار محتاج» نیز در این جلسه برقراری ارتباط سیستماتیک با مراکز علمی را در راستای توسعه‌ی استان بسیار مهم برشمرد و افزود: اختصاص اعتباری برای کارگروه پژوهش و فعالیت‌های علمی در استان باید مد نظر باشد.

وی توجه به مسائل زیست محیطی را در رسیدن به توسعه‌ی پایدار ملی و منطقه‌ای ضروری دانست و با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای استان قم در این حوزه افزود: بحث استفاده از پساب فاضلاب، توسعه‌ی فضای سبز و ‌مسائل حوزه‌ی کشاورزی و اقلیمی از جمله موضوعاتی است که باید در قالب برنامه‌های بلند مدت به آن توجه شود.

* باید به ظرفیت حوزوی قم در بعد جهانی توجه شود

«ناظمی اردکانی» دیگر استاندار قم در دولت نهم با بیان اینکه قم متمایز از دیگر استان‌هاست و با این نگاه باید به آن نگریست، خاطرنشان کرد:‌ قم، ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که آن را از دیگر استان‌ها متمایز کرده است.

وی ظرفیت‌های حوزوی، زیارتی و مدنیت اسلامی را سه شاخصه ی بارز قم دانست و تصریح کرد: ظرفیت حوزوی قم نه تنها در محدوده‌ی ملی بلکه در بعد جهانی باید مورد توجه قرار گیرد.

*قم بنیه فکری و تحقیقاتی و مرکز ایدئولوژیک نظام است

حجت الاسلام والمسلمین «موسی‌پور» نیز در این جلسه با بیان اینکه استان قم با هیچ نقطه‌ای در روی کره‌ی زمین قابل مقایسه نیست و منحصربفرد است، افزود:‌ قم بنیه ی فکری و تحقیقاتی و مرکز ایدئولوژیک نظام است.

وی استان شدن و سفر رهبر معظم انقلاب به قم را دو نقطه‌ی عطف تاریخی در توسعه و پیشرفت این خطه برشمرد و تصریح کرد: تغییر نگاه مسئولان کلان کشور به قم لازمه‌ی توسعه‌ی این استان است.

«کرم‌رضا پیریایی» استاندار سابق قم نیز در این نشست با اشاره به شخصیت‌های برجسته و اثرگذار در قم گفت: باید در پیشبرد موانع توسعه‌ی استان و اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌محوری در مباحث توسعه‌ی استان، به جایگاه ویژه‌ی قم به عنوان یک جهان شهر اشاره و خاطرنشان کرد: هر نوع برنامه‌ریزی برای آینده‌ی قم باید بر مبنای سند آمایش سرزمین باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا