گوناگون

توقیف 8000 خودرو و موتورسیکلت طی 50 روز در فارس

رئیس پلیس راهور فارس از توقیف 8139 خودرو و موتورسیکلت متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌ی‌فارس، سرهنگ مصطفی عباسی توضیح‌داد: با اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران و رانندگان متخلف، از ابتدای امسال تاکنون 1356 دستگاه خودرو به واسطه‌ی ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان، توقیف شده است.

وی گفت: در این مدت 1225 دستگاه موتورسیکلت متخلف و 5558 خودرو نیز توقیف شده است.

عباسی با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی در فروردین ماه امسال به ترتیب مربوط به عابران پیاده، راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها و انواع سواری‌ها بود، گفت: در این مدت 3724 دستگاه خوردو به واسطه ارتکاب تخلف شیشه‌دودی، 645 دستگاه وانت‌بار متخلف، 172 دستگاه خودرو با تخلف آلودگی صوتی و 135 خودرو مزاحم اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راهور فارس مهمترین علل تصادف‌های رانندگی را بی‌توجهی به جلو، رعایت‌نکردن حق‌تقدم، ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه، تغییر مسیر ناگهانی و حرکت با دنده‌عقب اعلام و اضافه‌کرد: لازم است رانندگان، راکبان و عابران پیاده، توجه ویژه‌ای به مقررات راهنمایی و رانندگی داشته و با رعایت مقرراتی همچون بستن کمربند ایمنی، استفاده‌نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، رعایت سرعت مجاز و مطمئنه، توجه به جلو و استفاده از کلاه ایمنی موتورسواری توسط راکب و ترک‌نشین، ایمنی خود را در رانندگی تضمین کنند.

عباسی با یادآوری اینکه طرح‌های تشدید برخورد با تخلف‌های حادثه‌ساز ادامه خواهد داشت، گفت: بازرسان نامحسوس و افتخاری ترافیک، در تمامی معابر درون شهری استان با تخلفات رانندگی به صورت نامحسوس برخورد می‌کنند و جریمه رانندگان متخلف در سابقه پلاک وسیله نقلیه ثبت و نمرات منفی در سابقه گواهینامه صاحب پلاک درج خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: امیدواریم با تعامل شهروندان و پلیس راهنمایی و رانندگی، ترافیکی ایمن و به دور از هر گونه حادثه را در سطح استان شاهد باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا