گوناگون

حدود 80 هزار دانش‌آموز خراسان‌رضوی هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: بر اساس بررسی و پیش‌بینی‌های انجام شده حدود 80 هزار دانش‌آموز مدارس استان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

محمدرضا حاجتمند در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان اظهار کرد: فردا 31 شهریور ماه آخرین روز مجاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است ولی به دلیل موقعیت جغرافیایی و مهاجرپذیری این استان حدود 80 هزار دانش‌آموز هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 55 هزار دانش‌آموز استان را دانش‌آموزان اتباع تشکیل دادن، ادامه داد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان ثبت‌نام نشده نیز از دسته اتباع هستند و با توجه به اینکه امسال نیز شاهد تعطیلی مدارس خرد‌یاری افغان‌ها هستیم پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی 94-93 حدود 58 هزار دانش‌آموز اتباع ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مراحل تکمیل ثبت‌نام دانش‌آموز اتباع نیازمند تائید استانداری و اداره اطلاعات است و از این جهت مدارک تمدید ثبت‌نام تعداد کثیری از دانش‌آموزان اتباع صادر نشده است.

حاجتمند با بیان اینکه تا ظهر دیروز 30 شهریور ماه یک میلیون و 40 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند در خصوص عدم ثبت‌نام تعداد زیادی از دانش‌آموزان گفت: بسیاری از دانش‌آموزان شهریوری نیز امید قبولی دارند که در این صورت حجم زیادی از فضای خالی ثبت‌نام را پر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی نمی‌تواند پیش‌بینی و پوشش واقعی از آمار ثبت‌نام داشته باشد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که تا مهلت مقرر قانونی که فردا 31 شهریور ماه است موفق به ثبت‌نام خود نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به ستاد ثبت‌نام ناحیه خود تا 15 مهر ماه سال جاری نسبت به قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان عدم اطلاع‌رسانی بخش‌نامه‌ها و اطلاعیه‌های پیرامون ثبت‌نام به اولیا و دریافت وجه نقد را بیشترین موارد تخلفات ثبت‌نام مدارس استان دانست.

آموزش و پرورش خراسان‌رضوی سال تحصیلی جدید را با حضور یک میلیون و 120 هزار دانش‌آموز در در 12 هزار و 500 آموزشگاه شامل 53 هزار کلاس درس آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا