گوناگون

حضرت علی اکبر(ع) الگوی کامل یک جوان مسلمان است

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: حادثه عاشورا دانشگاه انسان سازی بوده به طوری که برای هر گروه و رده سنی الگو و اسوه معرفی کرده است.

امام جمعه قرچک افزود: اگر کسی به دنبال ارائه الگو در جامعه اسلامی است باید به اصحاب امام حسین(ع) توجه کند زیرا هریک از یاران اباعبدالله الحسین(ع) الگوی به تمام معنا برای اقشار و طبقات مختلف مردم است.

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) را باید به عنوان الگوی کامل برای یک جوان مسلمان ایرانی دانست، شخصیتی که در تبعیت از ولایت و اطاعت از فرامین والدین به بالاترین درجه خود رسید و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

اسماعیلی اضافه کرد: اگر جوانان کشور بخواهند در عصر حاضر و با توجه به تلاش دشمن برای سست کردن اعتقاداتشان، در مسیر صحیح قدم بردارند، باید در انتخاب الگوی مناسب بر اساس اصول و مبانی اسلامی دقت لازم را کنند.

این مسئول عنوان کرد: امروز دشمن فهمیده است که اگر بتواند الگوهای غربی و نامناسب را به جوان ایرانی تحمیل کند می تواند باورهای جوانان را تسخیر کرده و به هدف خود برسد اما خوشبختانه الگوهای بسیار بی نظیری در تاریخ اسلام وجود دارد که می تواند تمامی نقشه های استکبار را نقشه بر آب کند.

وی بیان داشت: باید زندگی ائمه معصومین و شخصیت های برجسته تاریخ اسلام در زندگی مسلمان ایرانی ساری و جاری شود و جوان ایرانی با مطالعه زندیگی و ابعاد شخصیتی بزرگان دینی، الگوی مناسبی را برای خود برگزینند.

رییس شورای فرهنگ عمومی قرچک با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های جوانان برای پیشبرد اهداف کشور گفت: جوانان ایرانی دارای پتانسیل و استعدادهای فراوانی است که باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا