گوناگون

حوزه صنعت و معدن نیازمند اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی است

2387172 705به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران رییس سازمان توسعه تجارت در پیامی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، راه توسعه روزافزون این عرصه را اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی دانست.

پیام ولی‌الله افخمی‌راد به شرح زیر است:

روز ملي صنعت و معدن را كه روز تجديد عهد و پيمان دولت و ملت با جهادگران عرصه صنعت و معدن است به همه تلاشگران، كارآفرينان، مديران و كاركنان اين عرصه تبريك مي‌گويم و از تلاش ستودني مردان و زنانی كه در سنگر جهاد اقتصادي استوارانه، عزت و اقتدار ايران اسلامي را سرلوحه امور خويش قرار داده‌اند تقدير و تشكر مي‌كنم.
 
روز ملي صنعت و معدن فرصتي است تا با تبيين و معرفي دستاوردهاي صنعتي و معدني كشور عزيزمان ایران، نقش كليدي اين دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت كشور يادآور شويم. عرصه‌اي كه تلاش‌هاي تحسین‌برانگیز غیورمردان پولادین، چرخ‌های موتور پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش می‌رود.
 
تردیدی نیست که تكيه بر توانمندي‌هاي صنعتي و معدني و زبدگی و پختگی نیروی انسانی از اساسی‌ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیت‌های صنعتی بالای کشورمان، در کنار نیروی انسانی توانمند، نه‌تنها به لحاظ کمی و کیفی قوس صعودی را در تولید منجر شده، بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای کشور به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم کرده است.
 
بهره‌مندی از هوشمندی و خلاقیت، شاه‌كليدي است كه درهاي موفقيت و پيشرفت را در برابر عزم راسخ حماسه‌سازان عرصه صنعت و معدن گشوده و هدایتگر قطار پیشرفت و توسعه در مسیر صحیح آن بوده است.
 
بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن مجالی است تا در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خویش قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه گام برداریم و در این راه با تدبیر و برنامه‌ريزي، مكانيزم‌هاي مناسبي را براي استفاده از ظرفیت‌ها طراحي و تدوین کنیم و اصلاحات لازم را در حيطه عملكردها، به انجام رسانیم و فراموش نکنیم که راه توسعه و پیشرفت از معبر درایت، تدبیر، عقل و منطق می‌گذرد و در این مسیر باید از تجارب موفق سایر کشورها بهره شایسته را ببریم.   
 
روز صنعت و معدن زمانی است تا ضمن ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر تلاشگران این عرصه، مسیر خویش را با تأسی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای کسب جایگاه نخست منطقه و پیشگامی در تحولات شتابنده بین‌المللی هموار کنیم و با استعانت از خداوند قادر متعال، آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا