گوناگون

حیاط مدارس مشهد پارکینگ خودرو می‌شود؟

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیشنهاد واگذاری فضای خالی حیاط برخی از مدارس مشهد به شهرداری را جهت استفاده به عنوان پارکینگ خودرو مطرح کرد و گفت: این تغییر کاربری برای برخی ساعات روز و ایام خاص بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، دکتر سیدجواد حسینی در جلسه مشترک مسوولان شهرداری مشهد و اداره کل آموزش و پرورش که 29 شهریور در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌هاست و تاکنون در این راستا با 65 درصد ادارات دولتی تفاهم‌نامه همکاری منعقد نموده‌ایم و می‌توانیم از ظرفیت‌های خوب این دو نهاد برای همکاری دوجانبه استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها تغییر کاربری مدارس و استفاده از فضای خالی حیاط مدارس در ساعات تعطیلی و ایام تعطیلات است که اکنون آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم و این طرح بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک لشگر اقتصادی بزرگ اما زاغه‌نشین است که به جهت دارایی املاک و مستغلات پتانسیل و ظرفیت خیلی خوبی دارد که استفاده اقتصادی از آن مغفول مانده است؛ اکنون 19 مدرسه در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، 150 واحد مسکونی سازمانی منع شده و خود فضای فیزیکی اداره کل آموزش و پرورش را در اختیار داریم و اعلام آمادگی می‌کنیم که با همکاری شهرداری استفاده بهتری از این فضا‌ها صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: لایحه تبدیل به احسن کردن املاک و فضا‌های آموزشی آموزش و پرورش تصویب شده است و از لحاظ قانونی نیز می‌توانیم در صورت تمایل با بخش‌های دیگرخصوصا شهرداری از این امکان ویژه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حسینی به زمینه‌های بسیار جهت همکاری دو جانبه میان آموزش و پرورش و شهرداری اشاره کرد و افزود: هم‌چنین می‌توانیم مجوز راه‌اندازی مدرسه‌هایی به صورت هیات امنایی یا غیرانتفاعی را به شهرداری بدهیم و شهرداری نیز در جهت تاسیس مدارسی با محوریت آموزش شهروندی و … اقدام نماید تا از این طریق هم باری از پوشش تحصیلی از دوش آموزش و پرورش برداشته شود و هم طرحی برای ارائه خدمات شغلی به کارکنان مجموعه شهرداری باشد.

وی اظهار کرد: امسال یک میلیون و 120 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در 12 هزار و 500 آموزشگاه شامل 53 هزار کلاس درس آغاز خواهند کرد.

ابوالفضل انتظاری، معاون مالی و اداری شهرداری مشهد نیز در این مراسم از اجرای این طرح استقبال کرد و گفت: آموزش و پرورش ثروت و دارایی دارد که با تدبیر می‌تواند این قابلیت را به فعلیت تبدیل کند و در این صورت می‌تواند بسیاری از نیاز‌های آموزشی و رفاهی کارکنان خود را حل کند و ای کاش در چنین مجموعه‌ای معاونت اقتصادی نیز گنجانده می‌شد.

وی اضافه کرد: ما با مجموعه بزرگ آموزش و پرورش می‌توانیم کار‌های مشترک با ارزش‌های اقتصادی بزرگ همچون طرح پارکینگ در مدارس خصوصا در مناطقی همچون ثامن را انجام دهیم تا عواید و درآمد حاصل از آن در اختیار خود آموزش و پرورش قرار گیرد و این مجموعه را تا سال‌ها خودکفا کند.

انتظاری گفت: در صورتی که طرحی با همکاری دو مجوعه شهرداری و آموزش و پرورش قابل اجرا نباشد در جهت اجرای طرح‌های شایسته با همکاری سه جانبه با سایر نهاد‌ها نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

هم‌چنین هوشنگ غلام‌زاده معاون حمل و نقل شهرداری مشهد نیز استقبال خوبی از اجرای طرح پارکینگ در مدرسه داشت و اظهار کرد: کمبود پارکینگ در مشهد همیشه گرفتاری شهرداری بوده است و ما حداقل تعداد پارکینگ را نیز نداریم و به شدت به آن نیازمندیم و می‌توانیم با این طرح هم مشکل شهرداری را کاهش دهیم و هم یک درآمدزایی برای آموزش و پرورش فراهم کنیم.

وی افزود: با اقداماتی که در معاونت حمل و نقل شهرداری صورت گرفته است امید است که شاهد ترافیک روانی در مشهد در اوایل سال تحصیلی جدید باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا