گوناگون

خسارات ناشی از تندباد براساس قانون پرداخت می شود/تندباد روز گذشته پیش بینی شده بود

81188244 5737827

«مرتضی اکبرپور» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دولت خسارت وارده بر اثر تند باد عصر روز گذشته (دوشنبه) را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هنوز گزارش کاملی از میزان خسارات وارده تندباد روز گذشته براثر اشیاء پرتاب شده، تخریب داربست های ساختمانی و همچنین میزان تخریب خودروها و تعداد درختان قطع شده به وزارت کشور اعلام نشده است.

معاون آمادگی مقابله مدیریت بحران کشور یادآور شد: با اعلام آمار میزان خسارات وارده به هموطنان، اقدامات لازم برای تامین این خسارات انجام می شود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت؛ بر اثر وقوع تندباد روز گذشته پنج نفر جان خود را از دست دادند و 58 نفر زخمی شدند، همه آسیب دیدگان به جز سه نفر از آنها از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

وی، مسوول ستاد بحران شهر تهران را شهردار تهران عنوان کرد و گفت: قرار است محمد باقر قالیباف شهردار تهران میزان خسارات وارده به پایتخت را به این وزارتخانه اعلام کند تا تصمیمات لازم برای تامین خسارات اتخاذ شود.

معاون آمادگی مقابله مدیریت بحران کشور با بیان این که از وقوع تندباد در کشور بی اطلاع نبودیم، گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور وقوع چنین طوفانی با سرعت وزش باد با سرعت بالا در شهر تهران و نیز برخی استان های کشور قریب الوقوع بود اما میزان شدت این تند باد قابل پیش بینی نبود.

اکبرپور ضمن تشکر از زحمات سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: گزارش های پیش بینی تند باد روز گذشته به صورت اطلاعیه و نه اخطاریه به دست ما رسید که براساس آن اقدام و هشدارهای لازم به ستادهای بحران در استاندار های استان های کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی کشور امروز نیز اخطاریه ای را اعلام کرده که بر اساس آن پیش بینی شده استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم ،مرکزی، اصفهان مازندران، گلستان و شمال سمنان تحت تاثیر بارش شدید باران، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید قرار می گیرد.

معاون آمادگی مقابله مدیریت بحران کشور یادآور شد: استان های گیلان، مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی فردا نیز درگیر پدیده جوی تندباد خواهند بود.

اکبرپور همچنین از تشکیل کارگروهی به منظور آموزش اصطلاح های تخصصی سرعت وزش باد در مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: بر اساس این آموزش ها، مردم متناسب با اطلاع رسانی وزش باد شدید قادر خواهند بود بهترین تصمیم را بگیرند.

وی اظهارامیدواری کرد: همه شهروندان از تندباد روز گذشته درس بزرگی برای ایمن زیستن گرفته باشند و بدانند برای زندگی ایمن باید هماهنگی لازم را با دستگاه های اطلاع رسان داشته باشند، همچنین ایمن زیستی را به فرزندان خود آموزش دهند.

معاون آمادگی مقابله مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: ما باید زندگی مسالمت آمیز با پدیده های طبیعی را فرا بگیریم و چگونه ایمن زیستن را به همگان آموزش دهیم.

اکبرپور به اهمیت نقش رسانه ها در آموزش زندگی مسالمت آمیز با پدیده های طبیعی نیز تاکید کرد.

سیام/ (4 ) 9136**1336

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا