گوناگون

داروی اینترفرون بتا از فردا ارزان می شود

81182420 5727815

به گزارش ایرنا، دکتر رسول دیناروند عصر روز جمعه ، در حاشیه جشنواره ام اس اظهار داشت: بیمارانی که تا این هفته بین 50 تا90هزارتومان برای تهیه این دارو هزینه می کردند از فردا (شنبه) بین 25 تا 45 هزار تومان هزینه خواهند کرد.

اینترفرون بتا یک پروتئین از دسته سایتوکاینهاست که عمل تنطیم سیستم ایمنی رو انجام می دهد.

این دارو درکنار ترکیبات پایدارکننده و تونیسیته مختلف می تواند نقش دارویی را بازی کند. این پروتئین سبب کاهش تعداد حملات در بیمارانی می شود که مبتلا به ام اس عود کننده هستند.

دیناروند بابیان اینکه تقریبا30هزاربیمار ام اس ازاین دارواستفاده می کنند،گفت : این دارو در دنیا سه فرمولاسیون دارد که هر سه فرمول یاد شده در ایران تولید می شود.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: بیمارانی که نوع ایرانی دارو را دریافت می کنند موردحمایت 95 درصدی وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر بابت هزینه های تامین داروی اینترفرون بتا هستند.

**کمتر از هشت هزار بیمار ام.اس از داروهای خارجی استفاده می کنند

معاون وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: برخی از پزشکان به رغم اینکه داروی ایرانی هیچ مشکلی ندارد و نیاز بیماران را برطرف می کند، داروی خارجی را تجویز می کنند.

وی شمار بیماران استفاده کننده از داروی خارجی را کمتر از هشت هزار نفر در کشور عنوان کرد و در خصوص حمایت سازمان های بیمه گر از داروهای خارجی اظهارداشت: سازمان های بیمه گر براساس فرمولی که دارند ، داروی خارجی را تا قیمت داروی ایرانی ، تحت پوشش قرار می دهند.

دیناروند خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای اینکه فشار کمتری را بیماران استفاده کننده از داروهای خارجی ام . اس متحمل شوند طی سال گذشته 100میلیارد تومان برای حمایت از این بیماران هزینه کرد.

وی اظهارداشت: هر چند 100 میلیارد تومان یارانه برای حمایت از بیماران مبلغ قابل توجهی است اما متاسفانه پرداخت از جیب بیماران ام اس هم بالا است و مجبورند هر ماه به طور متوسط 600 هزار تومان بابت تهیه داروی خارجی ام اس هزینه کنند.

دیناروند به پزشکان کشور توصیه کرد که از تجویز داروی خارجی ام اس که هم برای وزارت بهداشت وهم برای بیماران گران است،حتی الامکان خودداری کنند.

وی گفت: پزشکان با تجویز داروی داخلی می توانند از دغدغه بسیاری ازبیماران برای تامین دارو پیشگیری کنند.

** داروی جدید خوراکی ام اس تولید می شود

رییس سازمان غذا و دارو به تولید داخلی یک نوع داروی خوراکی ام. اس که موثرترین دارو برای درمان ام .اس به شمار می آید، اشاره کرد و گفت : این دارو در داخل کشور تولید شده است و در زمان حاضر مرحله کنترل کیفی را طی می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که این داروی موثر خوراکی ام اس نیز تا پایان سال 93 به بازار دارویی کشور راه یابد.

اجتمام(3)**1776**1590

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا