گوناگون

دایره‌المعارف ایل‌ها، طوایف و اقوام سمنان رونمایی شد

همزمان با برگزاری سومین جشنواره پنیر البرز مرکزی در افتر با حضور مدیر کل سیاسی انتخاباتی استانداری و مسئولین استانی و شهرستانی از کتاب دایره المعارف ایل ها،طوایف و اقوام استان سمنان نوشته علیرضا شاه حسینی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، علیرضا شاه حسینی نویسنده این کتاب در این مراسم گفت: این کتاب حاصل تلاش و زحمات بیش از 22 سال کار میدانی است .

وی افزود: بخش قابل توجهی از این کتاب در خصوص زندگی عشایر و ایلات استان سمنان و زندگی ییلاقی و قشلاقی آنان که اکثراً به استان‌های همجوار نظیر: مازندران، تهران، البرز، خراسان رضوی و گلستان کوچ می‌کردند، نگاشته شده است.

شاه‌حسینی هم چنین به 128 تصاویر رنگی این کتاب که زندگی کنونی عشایر و ایلات مناطق مختلف استان را به تصویر می‌کشد، اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: در استان سمنان ایلات و طوایف کوچنده و ساکن متعددی وجود دارد چناچه این استان به جزیره اقوام ایرانی معرفی شده است.

وی در خصوص محتوای این کتاب ادامه داد: از ایل سنگسری در مهدیشهر گرفته تا طایفه افتری، الیکایی، گرایلی، مناطق شمالی دامغان و 45 طایفه مهم استان سمنان اعم از ترک‌ها، لرها، بلوچ‌ها، سنگسری‌ها، پروری‌ها، مازندرانی‌ها و فارس‌ها، در این کتاب معرفی شده‌اند.

شاه‌حسینی افزود: در این کتاب ایلات، اقوام و طوایف استان سمنان به ترتیب حروف الفبا معرفی شده‌اند.

گفتنی است، این مجموعه تک جلدی، دارای 265 صفحه و شامل 27 بخش است، که هر یک به معرفی یکی از ایل‌ها، طوایف و اقوام بومی و مهاجر استان سمنان می‌پردازد.

این کتاب نفیس در 1000 نسخه توسط انتشارات حبله‌رود به قیمت 500 هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا