گوناگون

وضعیت اقلیم کردستان تأثیر بسزایی در کاهش صادرات آن داشته است

استاندار کردستان گفت: کاهش صادرات استان کردستان در شش ماه گذشته علل خاصی داشته که وضعیت اقلیم کردستان تأثیر بسزایی در آن داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«زاهدی» استاندار کردستان در جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی صادرات استان که امروز در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: قوانین و مقررات را در راستای تسهیل و تسریع امور باید تعریف و تفسیر کرد.

وی افزود: در حوزه‌ی صادرات دو کارگروه داریم که یکی توسعه‌ی صادرات و دیگری کارگروه ساماندهی امور مرزهاست که برگزاری جلسات هر ماه یکبار ضروری است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کردستان، استانی است دارای مرز رسمی و همچنین دارای امکانات و تشکیلاتی با اهمیت که باید از این موقعیت استفاده کرد و صادرات را توسعه داد که در اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهمی است.

زاهدی با اشاره به اینکه تولید و صادرات باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: گرچه وضعیت کنونی بهتر از سال‌های گذشته است اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد که باید برای جبران آنها اقدام کرد.

وی صادرات غیرنفتی سال‌های گذشته را روبه رشد برشمرد و افزود: کاهش صادرات در شش ماه گذشته علل خاصی دارد که از آن جمله وضعیت اقلیم کردستان است که تأثیر بسزایی در این موضوع داشته است.

استاندار کردستان در رابطه با مدیریت واحد مرز باشماق اظهار کرد: مسئولیت کلی و واحد مرز باشماق با پایانه بوده و تمام دستگاه‌های دیگر باید وظایف مرتبط خود را انجام دهند و فصل‌الخطاب تمام امور فرماندار است که در هر جایی که قانون مسکوت مانده و نیاز به حل مسئله‌ای باشد، فرماندار باید آن را پیگیری کند.

زاهدی ادامه داد: شبانه‌روزی کردن فعالیت‌ها در مرز باشماق به هر شکلی که ممکن است باید انجام شود و حضور جدی و شبانه‌روزی در مرز ضروریست.

وی افزود: بحث ارز در مرز باشماق، هنوز مشکلاتی دارد که باید توسط بانک ملی پیگیری و حل شود.

استاندار کردستان حرفه‌ای نبودن صادرات را در کل کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: صادرکننده باید حرفه‌ای باشد و از بازار و ظرفیت‌های آن آگاه باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: بازار هدف را باید شناخت و نیازها و سلیقه‌های مختلف را تشخیص و خود را با آنها وفق داد.

وی در پایان یادآور شد: گرچه اقلیم کردستان، مهم‌ترین بازار هدف استان کردستان است اما نباید تنها هدف باشد و با شناخت دیگر مرزهای موجود و انجام بررسی‌های لازم می‌توان صادرات را توسعه داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا