گوناگون

دولت با اعمال مدیریت های غیرپولی آرامش و رونق را به بازار برگرداند

81231878 5813661

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد پورنگ روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از فعالان عرصه صنعت و معدن استان کردستان در سنندج، افزود: دولت با اتخاذ سیاست محافظه کارانه در حوزه اقتصاد و تزریق کمتر نقدینگی به بازار توانست آرامش را به بازار حاکم کند و از به وجود آمدن التهاب در بازار کشور جلوگیری به عمل آورد.

وی تغییر سیاست های خارجی دولت را نیز برای رونق بازار و اقتصاد کشور راهگشا دانست و گفت: تغییر رویه در حوزه بین المللی موجب رشد و پویایی اقتصاد کشور شده است.

وی به رشد صنعت فولاد، تولید لوازم خانگی و صنعت خودرو در یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: دولت با اعمال برخی مدیریت های غیرپولی زمینه رشد این بخش ها را فراهم کرده است.

وی خواستار همکاری و تعامل مسوولان بخش دوتی و خصوصی در جهت توسعه همهجانبه استان کردستان شد و برخی نگاه های تنگ نظرانه را مانع توسعه دانست و گفت: در استان کردستان برای رشد و توسعه نیاز به اصلاح سبک مدیریتی و تغییر نگاه ها داریم.

وی از مسوولان در مرکز نیز خواست برای کمک به توسعه استان کردستان به تناسب شرایط و مشکلات این استان اعتبارات، امکانات و امتیازات اعطا کنند و تمام استان ها را در یک رده نبینند.

وی با اشاره به اینکه اغلب واحدهای تولیدی کردستان با مشکل مواجه هستند، گفت: هر یک از این واحدها به دردی مبتلا شده اند و تنها مشکل نقدینگی ندارند و از این رو باید عارضه یابی شود تا ببینیم هر واحد چه مشکلی دارد.

وی با اشاره به اینکه در رفع مشکل واحدهای تولیدی امیدی به بانک ها نیست، گفت: بانک ها الان خود بنگاه داری می کنند و امیدی به آنها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیست.

وی بر عارضه یابی دلایل تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی در استان کردستان تاکید کرد و گفت: باید گروه کارشناسی تشکیل دهیم و بینیم این واحدها به چه دلایلی به این مشکلات گرفتار شده اند و برای آنها راهکار برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان سیاست های دولت را منجر به رشد اقتصای در کشور و کاهش وابستگی به نفت دانست و گفت: تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان منجر به بروز مشکلات فراوانی شد اما با تغییر رویه و سیاست ها اکنون فشارهای بین المللی و مشکلات کاهش یافته است.

پورنگ خواستار تغییر نگاه ها در فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری در کردستان شد و گفت: باید نگاه های قبلی تغییر کند و روند صدور مجوزها آسان تر از قبل گردد.

وی همچنین خواستار توجه به اهلیت سرمایه گذار در استان شد و اظهار کرد: جذب سرمایه گذار باید در شرایطی صورت گیرد که توان تخصصی، مالی و سرمایه ای و ایده و طرح فرد سرمایه گذار محرز شود و بعد مجوز سرمایه گذاری اعطا گردد.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه ایجاد اشتغال تنها بستر ساز است، گفت: بخش خصوصی باید شغل ایجاد کند و دولت تنها در حد فراهم کردن بستر و آماده نمودن مسیر حضور داشته باشد.

در پایان این مراسم از 13 نفر از برترین های حوزه صنعت و معدن استان کردستان با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا