گوناگون

رعایت اخلاق حرفه ای، بحثی جدی در امر وکالت است

81198464 5756187

به گزارش ایرنا، ˈ بهمن کشاروزˈ روز پنجشنبه در همایش تشریح اخلاق حرفه ای وکالت در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین و در جمع وکلای قزوینی افزود: در برخورد با افرادی که می خواهند مشاوره حقوقی بگیرند باید صبور بوده و از صحبت های آنان مطالب اصلی را استخراج کنیم.

وی بر رعایت شئون و جایگاه حرفه ای وکالت و پرهیز از رفتار مغایر با آن تاکید و اظهارکرد: شان وکالت مجموعه از امور و وظایف حرفه ای و تکالیف اخلاقی و اجتماعی است که به لحاظ شغل و مقام وکالت، رعایت آنها برای وکلا الزامی است. کشاورز اضافه کرد: باید محتوای مشورت سه بخش صداقت، صراحت و تعادل را در بر گیرد و قول نتیجه مطلوب تضمینی نیز برای هیچ موکلی مطلوب نیست.

وی اظهارکرد: در جامعه ما لازم است در خصوص اخلاق عمومی هم بحث شود و در این خصوص نگران باشیم چرا که این مهم در جامعه بسیار نازل شده است.

کشاورز، با طرح سووالی مبنی بر اینکه باید چگونه در پرونده های کیفری از یک قاتل، کلاهبردار و یا تروریست دفاع کنیم؟ گفت: به موجب اصل 35 قانون اساسی کشورمان مردم همه حق دفاع دارند و این حق دفاع باید بوسیله وکلا اعمال می شود.

در ادامه این همایش نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی بها دادن به نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی بوده است.

ˈداوود محمدی ˈ افزود: کوچک شدن دولت و چابک سازی آن و بیشتر شدن نقش نظارتی دولت فواید بسیاری را برای همه دولت ها خواهد داشت.

وی اظهارکرد: بها دادن به تشکل ها و بخش خصوصی امری است که همه دولت ها به آن رسیده اند، لذا دولت وظیفه نظارت و ریل گذاری را داشته و مداخله گر نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کانون وکلای دادگستری نیز یکی از کانونهای مستقلی است که در این حوزه هم باید مداخلات دولتی را به حداقل برساند.

محمدی با اشاره به مطرح شدن لایحه جامع وکالت دادگستری در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: کانون های سراسر کشور می توانند در این زمینه با نمایندگان خود وارد مذاکره شوند و مبانی نظری خود را اعلام و موارد اصلاحی آن را طرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استقلال وکلا و مداخله کمتر دولت و ارایه خدمات بهتر به مردم، همه تلاش خود را بکار خواهیم بست.

7391/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا